روند جمع‌آوری پسماندهای بوشهر عادی است
روند جمع‌آوری پسماندهای بوشهر عادی است

ندای استان:سرپرست سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: با وجود ضعف عملکرد پیمانکار روند جمع آوری پسماندها در این شهر عادی است و انباشت زباله در برخی خیابان‌ها نیز ناشی از رعایت نکردن ساعت مناسب برای گذاشتن پسماند در بیرون از منزل است.

به گزارش ندای استان،مسعود غلامزاده فرد روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در بوشهر مشابه سایر شهرهای کشور پاکبانان از ساعت ۲۱ تا پنج بامداد عملیات جمع آوری پسماندها را در سطح شهر انجام می دهند.

وی بیان کرد: جمع‌آوری پسماند در بوشهر به استثناء شب جمعه که در سطح محله‌ها انجام نمی‌شود در سایر شب‌ها در تمام محله‌ها و معابر اصلی انجام می‌گیرد.

غلامزاده فرد ادامه داد: از شهروندان انتظار می‌رود پسماندهای خود را راس ساعت ۲۱ بیرون از منزل بگذارند تا با جمع‌آوری در اسرع وقت شاهد انباشت پسماند در کوچه و معابر نباشیم.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر اظهارداشت: وضعیت کنونی جمع‌آوری پسماند به دلیل ضعف پیمانکار ایده‌آل سازمان نبوده و بزودی روند جمع آوری نسبت به وضعیت نامطلوب ماه‌های اخیر بهبود می‌یابد.

وی یادآورشد: با این حال با هدف ارتقاء خدمات رسانی سازمان پسماند از ابتدا بهمن‌ماه همزمان با اتمام قرارداد پیمانکارکنونی  با برگزاری مناقصه جدید نسبت به انتخاب ۲ پیمانکار مجزا برای مناطق ۱ و ۲ بوشهر اقدام می شود.

غلامزاده فرد گفت: انتخاب پیمانکار مجزا برای مناطق ۱و ۲ علاوه بر ایجاد فضای رقابتی برای پیمانکاران به ارتقاء کیفیت خدمات رسانی سازمان پسماند به شهروندان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است برخی از سایت‌های محلی خبرهایی مبنی بر جمع‌آوری نشدن پسماندهای شهر بوشهر برای چند روز متوالی  را منتشر کرده اند.