نیروگاه اتمی بوشهر امسال چند میلیارد کیلووات‌ساعت برق تولید کرد؟
نیروگاه اتمی بوشهر امسال چند میلیارد کیلووات‌ساعت برق تولید کرد؟

ندای استان:رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴.۵میلیارد کیلووات‌ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

به گزارش ندای استان،رضا بنازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: امسال مطابق با برنامه تنظیم‌شده با وزارت نیرو، نیروگاه اتمی بوشهر در حال تولید برق است.

وی،  با بیان اینکه “نیروگاه اتمی بوشهر در پیک زمستانه با ظرفیت اسمی در حال تولید برق است” گفت: در این راستا در شبانه‌روز ۱۰۲۰مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر از تولید ۴٫۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر در سال جاری خبر داد و افزود: تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر با هماهنگی وزارت نیرو و مرکز دیسپاچینگ ملی انجام می‌شود.

بنازاده با بیان اینکه “۲٫۵درصد برق کشور از نیروگاه اتمی بوشهر تأمین می‌شود” تصریح کرد: با راه‌اندازی ۲واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر در افق آینده، ظرفیت تولیدی یک‌هزار مگاواتی برق نیروگاه اتمی بوشهر به ۳هزار و ۱۵۰مگاوات افزایش می‌یابد.