۲ هزار بوشهری متقاضی بیمه رایگان ثبت نام خود را ناتمام گذاشتند
۲ هزار بوشهری متقاضی بیمه رایگان ثبت نام خود را ناتمام گذاشتند

ندای استان:وی بیان کرد: بر این اساس، همه کسانی که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند می‌توانند به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت مراجعه کنند تا بلافاصله برایشان دفترچه بیمه صادر شود.

به گزارش ندای استان،مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از مجموع ۹هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی طرح بیمه سلامت رایگان در این استان ۲ هزار نفر روند نام نویسی خود را ناتمام گذاشته‌اند.

پرویز رمضانی افزود: در موارد زیادی مشاهده شده افراد فاقد پوشش بیمه پس از مراجعه به بیمارستان به فکر پوشش بیمه‎ای می‎افتند که در چنین موقعی کاری نمی‌توان برای آنها انجام و فرد ناگزیر به پرداخت کامل هزینه درمان از جیب خود خواهد بود.

وی بیان کرد: با چنین شرایطی انتظار می‎رود افراد فاقد پوشش با جدیت بیشتری پوشش بیمه‎ای خود را دنبال و هر چه سریع‎تر نسبت به پیگیری و تکمیل روند و مراحل بیمه سلامت رایگان خود اقدام کنند.

رمضانی یادآور شد: درسال جاری با شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ براساس پیشنهاد سازمان بیمه سلامت و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا این امکان فراهم شد که ارزیابی وُسع برای متقاضیان بیمه سلامت متوقف و تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای بتوانند رایگان از مزایای این بیمه استفاده کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس، همه کسانی که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند می‌توانند به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت مراجعه کنند تا بلافاصله برایشان دفترچه بیمه صادر شود.

رمضانی یادآور شد: اگر این افراد ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند دفترچه بیمه روستایی برایشان صادر می‌شود و زیر نظر پزشک خانواده می‌توانند خدمات درمانی را دریافت کنند و چنانچه ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر باشند دفترچه بیمه همگانی می‌گیرند و می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در استان بوشهر مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در این زمینه با هماهنگی صورت گرفته در استان بوشهر، بیمارستان‌های نظامی و تامین اجتماعی با تعرفه دولتی به افراد زیر پوشش بیمه سلامت خدمات می‌دهند.

رمضانی با اشاره به مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: افراد زیرپوشش بیمه سلامت می‌توانند هنگام مراجعه به مراکز خدمات سرپایی مانند مطب‌ها، مراکز پاراکلینیکی و داروخانه‌ها بدون استفاده از دفترچه و تنها با ارائه کد ملی خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با نسخه نویسی الکترونیکی فرد بیمه شده هنگام مراجعه به پزشک به جای دفترچه، کد ملی خود را ارائه دهند که با این کار فرد بیمه شده نگران تمام شدن برگه دفترچه یا تمدید و تعویض آن نخواهد بود.

وی اظهار کرد: با حذف دفترچه و تحقق نسخه نویسی الکترونیکی علاوه بر اینکه در این شرایط کرونایی از انتقال آلودگی‌ها پیشگیری می‌شود میزان خطای انسانی در‎ نسخه‏‌های دست نویس نیز به صفر می‎رسد که این روند کمک شایانی به روند درمان بیمار است.

  • منبع خبر : ایرنا