هر کسی بیمه نیست، می‌تواند بیمه سلامت شود
هر کسی بیمه نیست، می‌تواند بیمه سلامت شود

ندای استان:مدیرکل بیمه سلامت بوشهر گفت: با پیشنهاد سازمان بیمه سلامت و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، کسانی که بیمه درمانی نیستند، می‌توانند زیر پوشش این نهاد قرار گیرند.

به گزارش ندای استان،پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: بیمه سلامت امسال مکلف بود که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، فقط کسانی که توان پرداخت حق بیمه را ندارند به صورت رایگان پوشش دهد ، اما برای سال جدید به علت شرایط کنونی و شیوع کرونا بر اساس پیشنهاد سازمان بیمه سلامت و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا این امکان فراهم شد که ارزیابی وُسع متوقف شود و همه کسانی که بیمه نیستند بتوانند رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند.

او ادامه داد: بر این اساس، همه کسانی که هیچ گونه بیمه درمانی ندارند می‌توانند به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت مراجعه کنند تا بلافاصله برایشان دفترچه بیمه صادر شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: اگر این افراد ساکن روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر باشند دفترچه بیمه روستایی برایشان صادر می‌شود و زیر نظر پزشک خانواده می‌توانند خدمات درمانی را دریافت کنند و اگر ساکن شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند دفترچه بیمه همگانی می‌گیرند و می‌توانند برای دریافت خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کنند.

رمضانی همچنین گفت: با هماهنگی صورت گرفته در استان بوشهر، بیمارستان‌های نظامی و تامین اجتماعی با تعرفه دولتی به افراد زیر پوشش بیمه سلامت خدمات می‌دهند.

او، نسخه نویسی الکترونیکی را یکی از طرح‌های خوب بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: بیمه شدگان می‌توانند هنگام مراجعه به مراکز خدمات سرپایی مانند مطب‌ها، مراکز پاراکلینیکی و داروخانه‌ها بدون استفاده از دفترچه و فقط با ارائه کد ملی خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر توضیح داد: فرد بیمه شده هنگام مراجعه به پزشک به جای دفترچه، کد ملی خود را ارائه می‎دهد، به این ترتیب پزشک سوابق بیمه‌ای او را می‌بیند و امکان تجویز دارو، آزمایش یا تصویربرداری پزشکی وجود دارد. پس از آن، کد رهگیری در اختیار بیمار قرار می‌گیرد که می‌تواند در مراجعه به داروخانه یا مراکز تصویربرداری پزشکی با ارائه این کد و بدون استفاده از دفترچه بیمه خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

رمضانی بیان کرد: یکی از مزیت‌های این کار این است که بیمه شده نگران تمام شدن برگه دفترچه یا تمدید و تعویض دفترچه نیست. همچنین در این شرایط کرونایی با حذف دفترچه، از انتقال آلودگی‌ها پیشگیری می‌شود.