قرارگاه استانی رزمایش مواسات تشکیل شد+تصویر
قرارگاه استانی رزمایش مواسات تشکیل شد+تصویر

ندای استان:قرارگاه استانی رزمایش مواسات برای کمک به اقشار نیازمند در ماه مبارک رمضان در استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش ندای استان،رئیس ستاد قرارگاه استانی رزمایش همدلی و مواسات در مراسم آغاز به کار این قرارگاه با قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت گفت: آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا علاوه بر به چالش کشیدن اقتصاد کشور ،حرکت اقتصادی تولید را هم دچار بحران نموده است. وجود این ویروس و بیماری از یک سو و تاثیرات روحی و روانی آن از سویی دیگر موجب ایجاد بحران شخصیت اجتماعی می شود.

آیت الله غلام علی صفایی بوشهری افزود: این بیماری بر بخش تولید و کارگران روز مزد،کسانی که  در منزل خود تولیداتی داشته و اکنون به بازار نمی آیند و افرادی که بیمه بیکاری ندارند تاثیر سوء داشته است. و مهمترین عامل برای بهبود شرایط اقتصادی ،تدبیر ،برنامه ریزی ،مدیریت و نظارت است .

وی گفت: طبق آمار ثبت شده در سامانه آماری حداقل ۴۰  هزار نفر در استان با شیوع ویروس کرونا به لحاظ اقتصادی دچار مشکل شده اند این در حالی است که امکان دارد عده ای هنوز در این سامانه ثبت نشده باشند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ستاد قرارگاه همدلی بقیه الله  را با هدف مدیریت فقر در جامعه  ادامه خواهیم داد گفت:ایجاد سامانه جامعه آماری ۱۲۰ هزار نفری آسیب دیده و نیازمند در شرایط کنونی ،اعطای  وام به آسیب دیدگان اقتصادی و شناسایی وجذب منابع مالی نقدی وغیرنقدی و  ایجاد سامانه توزیع کارآمد و مناسب از برنامه های این  ستاد است.

وی با اشاره به اینکه نباید در ماه مبارک رمضان حتی یک نفر بر سر سفره افطار گرسنه باشد افزود: درشرایط کنونی تمام در آمد حاصل از زکات باید صرف فقرزدایی در جامعه شود و این را به خاطر داشته باشیم این روزها تمام می شود اما آنچه باقی می ماند اعمال ماست.

سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم گفت : تاکنون ۷ هزار نفر در سامانه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که این افراد نیز باید غربالگری شوند زیرا بیمه بیکاری شامل رابطه کارگر و کارفرما می شود .

فرمانده سپاه امام صادق بوشهر هم گفت:ضدعفونی ۴۵ هزار و ۹۴۱ مورد از اماکن و معابر استان با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ،تولید و توزیع یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۲۸  ماسک ،توزیع ۳۴۲  هزار و ۹۴۹ لیتر مواد بهداشتی و ضدعفونی ،غربالگری یک میلیون و ۳۲  هزار و ۲۴۴ نفر ،اختصاص و توزیع ۲۸ هزار و ۹۴۱ بسته معیشتی به ارزش۴  میلیارد و ۴۳۷  میلیون و ۴۵۰  هزار تومان بامشارکت فرمانده کل سپاه و مردم و خیرین از اقدامات صورت گرفته است .

سردار علی رزمجو افزود:کنترل ورود و خروج در ۹۵  ایستگاه شهری و روستایی ،ایجاد ۱۸۰  کارگاه با تولید روزانه ۷۰  هزار ماسک و ۱۶  هزار دستکش و توزیه در مراکز درمانی از دیگر کارهایی است که انجام گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هم به نقش تاثیر گذار صداوسیما اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد موفقیت استان در کنترل بیماری کرونا به حضور و مشارکت صداوسیمای مرکز استان مربوط می شود.

احمد لطفی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰  هزار خانوار با جمعیت بیش از ۹۰  هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد افزود : بیش از ۷  هزار و ۵۰۰ خانوار هم در شرایط شیوع کرونا شناسایی شده اند که نیاز به کمک دارند .

وی اضافه کرد: پارسال به همت خیران ۲۵ میلیارد تومان جمع آوری و به نیازمندان کمک شد  که طبق برآوردها این مبلغ امسال به ۳۵ میلیارد تومان می رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه با جذب ۶ هزار خیر جدید آمار خیران به ۱۹ هزار نفر رسیده است گفت:برنامه ریزی کرده ایم تا باکمک مردم و خیران حداقل برای ۲۰  هزار خانوار تحت پوشش سبد بهداشتی تهیه کنیم .

لطفی اضافه کرد: در شرایط کنونی کمیته امداد بیش از ۴ میلیارد تومان از منابع مردمی و مرکز را برای تهیه سبدغذایی اختصاص دادیم و وافزون بر ۶ هزار شغل خرد و خانگی برای تولید ماسک ایجاد کردیم.