گرانفروشی و کم فروشی، در صدر شکایت‌ بوشهری‌های از واحدهای صنفی
گرانفروشی و کم فروشی، در صدر شکایت‌ بوشهری‌های از واحدهای صنفی

ندای استان:معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیشتر شکایت‌ها از واحدهای صنفی شامل گرانفروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهد در قبال مصرف کننده و تقلب است.

به گزارش ندای استان،رضا جمالی معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد چهار هزار و ۲۲۳ مورد گزارش شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان به ما اطلاع داده شد؛ دو هزار و ۴۵۸ مورد به صورت تلفنی، ۳۴۷ مورد مراجعه حضوری و هزار و ۴۱۸ مورد درخواست کتبی که همگی رسیدگی شد.

او ادامه داد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده در استان، در هزار و ۴۳۷ فقره واحد صنفی به عنوان متخلف معرفی شد در دو هزار و ۳۹۴ مورد واحد مورد نظر متخلف شناخته نشد و ۳۹۲ مورد شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گرانفروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

جمالی با اشاره به شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری تاکید کرد: همه واحد‌های صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، نصب برچسب روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه یا کسب اطلاع دهند به طوری که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به آسانی و روشنی برای همگان قابل دیدن باشد.