نیمه شعبان در استان چه برنامه هایی اجرا می شود
نیمه شعبان در استان چه برنامه هایی اجرا می شود

ندای استان:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‌های متنوع نیمه شعبان بدون برگزاری تجمعات در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم است، در نیمه شعبان امسال برنامه‌های متفاوتی را نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از وظایف خود را سلامت مردم می‌داند و در این رابطه اقدامات قابل توجهی را با استفاده از همه ظرفیت‌ها انجام داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری تجمعات منع شده است و به منظور حفظ سلامت مردم، برنامه‌های تجمع مردم را نخواهیم داشت ولی برنامه‌ها در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به محورهای مختلف برنامه‌های نیمه شعبان خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی برنامه‌های خود را دارند ولی از اجتماع پرهیز و به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و جشن‌ها در جامعه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سروستانی از اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی و شبکه تبلیغ در این ایام خبر داد و افزود: یک مدل را طراحی کردیم که در بخش‌های عمومی شهر و فضاهای محیطی هم اقداماتی انجام شود. هیئت سیار در قالب یک خودرو در محلات حضور می‌یابد و بدون برگزاری اجتماع مردمی، محتوای تولید شده را پخش و شادمانی و جشن را در فضای محیطی اجرا می‌کند.

وی به برنامه احیای نیمه شعبان اشاره کرد و ادامه داد: مردم در شب نیمه شعبان استغاثه به امام زمان (عج) را خواهند داشت و از همه مردم دعوت می‌کنیم که این شب را به شب‌زنده‌داری بگذرانند که فضیلت بسیار بالایی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: برنامه ملی استغاثه به امام زمان (عج) نیز از ساعت ۲۰ نیمه شعبان برگزار می‌شود و مساجد در این ساعت بدون برگزاری اجتماعات به پخش مناجات می‌پردازند و رأس ساعت ۲۱ یک استغاثه سراسری را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور و فشارهایی که به برخی از خانواده‌ها وارد شده است، از هیئت‌ها می‌خواهیم که در زمینه انفاق و دستگیری از نیازمندان اقدامات لازم را داشته باشند.

سروستانی با بیان اینکه همه خانه‌ها در این ایام به هیئت تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان با مشارکت همه مردم در منازل و بدون برگزاری تجمعات برقرار خواهد بود.