معاون استاندار بوشهر: بازگشایی اصناف به منزله عادی سازی امور نیست
معاون استاندار بوشهر: بازگشایی اصناف به منزله عادی سازی امور نیست

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بازگشایی برخی اصناف به منزله عادی سازی امور نیست و مردم باید طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش ندای استان از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مجید خورشیدی بیان کرد: در نشست دیروز ستاد ملی کرونا استمرار طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد که تردد بین شهری همچنان محدود باشد و در ورودی شهر‌ها خودرو‌ها و سرنشینان آن کنترل شوند.

وی از شهروندان خواست همچنان از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند و یقین داشته باشند که در ورودی شهر‌ها مورد پرسش قرار خواهد گرفت و اگر ساکنان شهر نباشند حتما جریمه و اعمال قانون در انتظارشان خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در مورد نحوه دور کاری کارکنان نیز گفت: از ۸ فروردین مصوب شده بود که یک‌سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی و عمومی می‌توانند به سر کار حاضر باشند و دوسوم به دورکاری بروند و با توجه به لزوم ارائه خدمات بیشتر، دیروز ستاد ملی مصوب کرد که حداکثر دو سوم باید در سر کار باشند و یک سوم از کارکنان می‌توانند به دورکاری بپردازند البته با ترجیح افراد سن بالاتر و همین طور کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و همچنین جانبازان.

وی ادامه داد: در مورد مشاغل و اصناف هم تصمیم گرفته از بیست و سوم فروردین اصناف کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر سر کار خودشان می‌توانند حاضر بشوند.

خورشیدی گفت: به هم‌استانی‌ها تاکید می‌کنم بازگشایی اصناف به منزله عادی شدن امور نیست و برای این است که اگر کسی نیاز به خرید دارد برود خریدش را انجام بدهد و سریع برگردد و در همین حال باید به پویش “در خانه می‌مانیم” سفت و سخت‌تر از گذشته همچنان پایبند باشیم.

وی اضافه کرد: پارک‌ها و تفرجگاه‌ها نیز همچنان تعطیل خواهند بود بنابراین هیچ امری برای عادی سازی امور در جریان نخواهد بود و همچنان باید برای سلامتی خود در خانه  بمانیم.