در توزیع حق آلایندگی دیر تجدید نظر شود/چهار شهرستان جنوب دارای یک ویژگی هستند
در توزیع حق آلایندگی دیر تجدید نظر شود/چهار شهرستان جنوب دارای یک ویژگی هستند

ندای استان:آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت:در زمان حاضر شهرستان های عسلویه، کنگان، جم و دیر یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و متاثر از آلایندگی هستند و باید به حقوق همه آنان رسیدگی شود.

به گزارش ندای استان،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عوارض آلایندگی بر اساس میزان آلودگی هر نقطه با هدف جبران آسیب های زیست محیطی توزیع می شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: از مسئولان استان و کشور بویژه مسئولان محیط زیست مصرانه می خواهم موضوع را با جدیت پیگیری و نسبت به توزیع حق آلایندگی پارس جنوبی برای مردم شهرستان دیر اقدام کنند.

وی گفت: نقش صنعت در توسعه هر منطقه  مهم است  و صنایع باید همواره در کنار مسئولیت های اجتماعی نگاه جدی به حوزه زیست محیطی داشته باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: جنوب کشور بویژه منطقه پارس جنوبی، میزبان صنعت عظیم نفت و گاز و پتروشیمی ها و پالایشگاه است که به عنوان پایتخت اقتصادی کشور بشمار می آید و از افتخارات ایران اسلامی است.

وی گفت: در کنار این نقش ارزشمند اقتصادی، مخاطرات و آسیب هایی برای جوامع محلی همجوار نیز دارد که می توان با مدیریت صحیح فضایی را برای رشد جامعه ایجاد کند.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: در جنوب استان بوشهر شغل اکثر مردم از قدیم صید و صیادی بوده که صنعت نفت وگاز و پتروشیمی  به برخی صیدگاهها آسیب جدی زده و مردم با مشکلاتی روبرو شده اند.

وی با اشاره به حذف سهم شهرستان دیر از اعتبارهای عوارض آلایندگی پارس جنوبی بیان داشت: بندر دیر از جمله شهرستان های متاثر از این فضا است که مردم حق خود را مطالبه می کنند و از مسئولان استانی  که پیگیر ماجرا بودند، انتظار داریم که در جهت احقاق حقوق مردم تلاش شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان حاضر شهرستان های عسلویه، کنگان، جم و دیر یک حوزه انتخابیه  محسوب می شوند و متاثر از آلایندگی هستند و باید به حقوق همه آنان رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: پارس جنوبی بصورت مستقیم شهرهای همجوار را تحت تاثیر و بصورت غیر مستقیم شهرهایی درگیر کرده و بندر دیر جز شهرستان هایی است که تاثیرآلایندگی پارس جنوبی است و فاصله آن مانند مهر، لامرد و پارسیان با عسلویه است.

براساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه کشور سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی پارس جنوبی حذف شده است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: بارها مطرح کردیم که چهار شهرستان جز یک حوزه انتخابیه و دارای یک ویژگی هستند و باید بر اساس عدالت و نحوه تاثیرپذیری در توزیع آلایندگی اقدام شود تا خدای نخواسته حقوق مردم پایمال نشود.

وی اضافه کرد: مردم دیر، مردمی نجیب، ولایت مدار،شهید داده در انقلاب و حتی قبل از انقلاب و حاضر در صحنه هستند و سزاوار نیست که مسئولان نسبت به حق مردم اقدامی کنند که گمان کنند که حقوقشان نادیده گرفته شده و این مردم تاکنون اقدامی نکرده اند و معتقد هستند که مسئولان ما هیچگاه حاضر نیستند حقوق آحاد ملت را پایمال کنند.

شهرستان دیّر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر و همجوار با فازهای پارس جنوبی است.