رئیس جمهور:بوشهر از بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا/ استاندار:خسارت ۶۵ میلیاردی سیل
رئیس جمهور:بوشهر از بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا/ استاندار:خسارت ۶۵ میلیاردی سیل

ندای استان:روحانی گفت: بوشهر استان مهم و سرنوشت سازی است و سخت گیری برای کنترل مراکز تولیدی و صنعتی جهت مقابله با کرونا برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ندای استان،حسن روحانی رئیس جمهور عصر یک شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با استاندار بوشهر بیان کرد: بوشهر جزء بهترین استان‌ها در کنترل بیماری کرونا بود و باید از تلاش‌های استاندار و مدیران استانی و همچنین کادر درمانی پزشکان و پرستاران استان بوشهر تشکر کنم.

او ضمن تاکید بر توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید گفت:بخشی از مدیریت در کشور باید الکترونیکی شود و در جلسات ستاد کرونا با استفاده از همین ظرفیت، استانداران همیشه پای خط هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: بعد از پایان بیماری کرونا جلسات مهم دولت را به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه اکنون با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک رابطه خوبی بین مرکز و استان‌ها برای مدیریت بیماری کرونا به وجود آمده است.

روحانی در پاسخ به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ایجاد مرکز درمانی دولتی در عسلویه گفت: درخواست استان بوشهر مبنی بر ایجاد مرکز درمانی در عسلویه را دنبال خواهیم کرد.

او از اقدامات استان بوشهر در مقابله با سیل هفته گذشته هم قدردانی کرد و عنوان کرد: بوشهر استان مهم و سرنوشت سازی است و سخت گیری برای کنترل مراکز تولیدی و صنعتی جهت مقابله با کرونا برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور در پایان خطاب به گراوند استاندار بوشهر گفت: از تلاش شما و پزشکان و مسوولان استان بوشهر تشکر می‌کنم و سلام بنده را به مردم استان بوشهر برسانید.

استاندار بوشهر نیز در این نشست ویدئویی  بیان کرد: آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر ۸۵ نفر است در مدت شیوع کرونا هم ۲ هزار و ۸۷۲ بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کردند از این تعداد یک هزار و ۱۳۶ نفر بستری و یک هزار و ۸۸ نفر ترخیص و ۴۸ نفر هم بستری هستند.

عبدالکریم گراوند افزود: هم اکنون ۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد که ۷۳ نفر بهبود یافتند و متاسفانه ۶ نفر فوت شدند. ضمن اینکه ۳ پرستار مراکز درمانی استان هم به کرونا مبتلا شدند که اکنون در وضعیت خوبی هستند.

او ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تعداد تخت‌های بستری استان از ۸۸۰ تخت به ۱۴۰۰ تخت رسیده است و بیمارستان اورژانس هسته‌ای هم امسال افتتاح خواهد شد.

استاندار بوشهر یادآور شد: کار بزرگی که در جریان بیماری کر‌ونا در استان شاهد بودیم فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تاثیری که در تامین نیازمندی‌های استان داشتند بود.

گراوند عنوان کرد: مردم استان بوشهر استقبال خوبی از طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند، افزود: در حالی که \ارسال در این ایام مصرف بنزین در استان دو میلیون لیتر گزارش شد، اما این رقم امسال به یک میلیون و ۳۰ هزار لیتر رسید و پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هم به ۹۳۳ هزار لیتر کاهش یافته است.

او گفت: از وزیر نفت در مورد صدور دستورالعمل سختگیرانه برای صنایع نفت و گاز مستقر در استان برای کنترل کرونا قدردانی می‌کنم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: کل خسارت وارده به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهری ناشی از سیل و تگرگ در استان ۶۵ میلیارد تومان برآورد شده است.