کارگاه‌های تولیدی گناوه ۶ هزار ماسک به داروخانه‌ها تحویل دادند
کارگاه‌های تولیدی گناوه ۶ هزار ماسک به داروخانه‌ها تحویل دادند

ندای استان:کارگاه‌های تولید ماسک در گناوه ۶ هزار عدد از تولیدات خود را در اختیار داروخانه‌های این شهرستان که با کمبود مواجه بودند، قرار دادند.

به گزارش ندای استان،رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس نشست مسئولان کارگاه‌های تولیدی زیر نظر این مرکز با کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا شهرستان، مصوب شد به منظور انسجام بخشی به اقدامات انجام گرفته بخش عمده‌ای از تولیدات ماسک این کارگاه‌ها در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد.
عباس حقیقی افزود: باتوجه به اینکه کارگاه‌های تولیدی بدلیل تعطیلی بازار در زمینه تهیه مواد اولیه از جمله پارچه دچار مشکل شدند و ناچار بودند از مرکز استان یا حتی استان‌های همجوار آن را تامین کنند و این کار نیار به اعتبار داشت، برای حل این مشکل مقرر شد محصولات آنان به داروخانه‌ها عرضه شود.

وی گفت: هر عدد ماسک به قیمت تمام شده ۱۵۰۰ تومان به داروخانه ها فروخته شد و آنها نیز ملزم هستند ماسک را به قیمت  ۱۷۰۰ تومان به مردم بفروشند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه اظهارداشت: با این اقدام هم اعتبار مورد نیاز کارگاه‌های تولیدی به منظور خرید مواد اولیه تامین و هم دست دلالان و سوداگران از بازار سلامت عمومی کوتاه می‌شود تا نتوانند مشابه آن را با قیمت‌های نجومی به مردم بفروشند یا  احتکار کنند.

وی بیان کرد: در این شهرستان هشت کارگاه در زمینه تولید ماسک فعال هستند که تاکنون ۶ هزار عدد به داروخانه‌ها تحویل داده‌اند و قرار است سه هزار ماسک دیگر نیز بزودی توزیع شود.

حقیقی  گفت: در این کارگاه‌ها  از توان زنانی که در تولیدی‌های پوشاک شاغل بوده و جهادی  هستند، استفاده شده‌است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه بیان کرد: کمک‌های مردمی این شهرستان در عرصه سلامت ستودنی است و تاکنون مشارکت جدی در تامین نیاز کارگاه‌های تولیدی اقلام بهداشتی داشته‌اند.

وی بیان کرد: از مردم این شهرستان انتظار داریم تخلفات در عرضه ماسک و سایر اصناف را به شماره ۱۲۴ ستادخبری اداره صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.