تولید ” گان” سهم فنی وحرفه‌ای خواهران گناوه
تولید ” گان” سهم فنی وحرفه‌ای خواهران گناوه

ندای استان:مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه همپا با دیگر اقشار و گروه‌های جامعه در برابر بیماری کرونا تولید ” گان” را در برنامه‌های خود قرار داده‌است تا با این اقدام بتواند سهمی در شکست این ویروس منحوس داشته باشد.

به گزارش ندای استان،مرکز سیار فنی و حرفه‌ای بندرریگ نسبت به تولید لباس گان بهداشتی اقدام  و در کنار این حرکت جهادی آموزشگاه‌های آزاد خصوصی زیرنظر این مرکز مشغول  تولید ماسک و دستکش بهداشتی هستند.

گان‌های تولیدی این مرکز برای تامین بخشی از نیاز کادر پزشکی استان بوشهر و شهرستان گناوه پیش‌بینی شده‌است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه اظهارداشت: این مرکز همپا و همگام با دیگر ارگانها و اقشار جامعه در برابر بحران  ویروس کرونا پیشقدم و در فنی و حرفه‌ای سیار بندرریگ  با مساعدت خیران درحال تولید لباس گان بهداشتی برای تامین نیازهای کادر پزشکی استان بوشهر و این شهرستان است.

حمیده سراجی افزود:  گان‌ها پس از فرآیند تولید بصورت رایگان در اختیار کادر پزشکی بیمارستان‌های خلیج فارس بوشهر و امیرالمومنین (ع) گناوه قرار می‌گیرد.

وی گفت: تاکنون ۷۰ عدد گان در مرکز سیار فنی و حرفه ای بندرریگ  تهیه و تولید که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته فردا یکشنبه در اختیار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر قرار خواهد گرفت.

سراجی ادامه داد: پس از تحویل این میزان گان به بیمارستان خلیج فارس بوشهر که مواداولیه و پارچه آن را خیران بندرریگ تامین کردند،  کار تولید این لباس برای بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه آغاز خواهدشد.

رئیس مرکز فنی وحرفه ای خواهران گناوه افزود: کارآموزان و مربیان فنی وحرفه ای در زمینه تولید ماسک در دفتر امام جمعه بندرریگ همکاری و مشارکت و  هفت هزار عدد تاکنون بصورت رایگان تهیه و توزیع شد.

وی بیان کرد: علاوه بر تولید گان در مرکز سیار فنی وحرفه ای ریگ تولید ماسک نیز در دستور کار قرار گرفته‌است.

سراجی به دیگر فعالیت‌های مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه در پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: چندین آموزشگاه آزاد خصوصی خواهران این شهرستان تحت نظارت این مرکز در این امر مشارکت جدی کرده‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران گناوه بیان کرد: در این ارتباط  آموزشگاه‌های آزاد بانوی شرقی و مهارت از روزهای اول شیوع ویروس کرونا با تامین مواد لازم توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اقدام به تولید ماسک و دستکش بهداشتی بصورت رایگان کرده‌است.

وی گفت: آموزشگاه مهارت ۸۰۰ جفت دستکش با کمک ۱۰ کارآموز و بانوی شرقی چهار هزار ماسک با کمک هشت کارآموز تاکنون تولید و رایگان در بین کادردرمانی و نیازمندان توزیع شده‌است.

سراجی افزود: این مرکز با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد تلاش کرده با این حرکت‌های نوع‌دوستانه سهمی کوچک در تامین نیازهای جامعه و کادر پزشکی که این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، ایفا کند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گناوه بیان کرد: با همدلی و همیاری مردم  و زحمات کادر  ایثارگر پزشکی هر چه سریعتر ویروس کرونا ریشه کن خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ مرکز فنی و حرفه ای برادران و خواهران است.