جزییات قرنطینه جدید از زبان استاندار/ هشدار دادستان و پلیس راهور به متخلفان+جزییات
جزییات قرنطینه جدید از زبان استاندار/ هشدار دادستان و پلیس راهور به متخلفان+جزییات

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: با وجود کاهش ۸۰ درصدی سفر به استان، اما رفت‌وآمد‌ها میان شهرستان‌های استان زیاد است و به‌زودی این رفت‌وآمد‌ها محدود می‌شود.

به گزارش ندای استان،پس از اعلام رییس جمهور مبنی بر اجرای طرحی برای ممنوعیت تردد بین شهرها، معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور بخشی از جزییات طرح را به شکل زیر رسانه ای کرده:

🔹صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن، ممنوع می‌شود.
🔹 خروج افراد غیرساکن و مسافر برای برگشت به محل سکونت خود بلامانع است.
🔹 مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح، کماکان تعطیل خواهند بود.
🔹 پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخرها که محل تجمع افراد هستند، تعطیل خواهند بود.
🔹 اصناف و مشاغل به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که شامل فعالیت، محدودیت یا ممنوعیت خواهند شد
🔹 ادارات دولتی حداکثر با یک‌سوم نیروی اداری و به صورت شیف‌بندی، خدمات‌رسانی خواهند کرد.
🔹 برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود [اعم از رسمی و غیررسمی] ممنوع است.
🔹 تردد خودروهای حمل بار، کالا و مایحتاج مردم، سوخت، و امدادرسانی مشمول ممنوعیت نمی‌شوند.
🔹 اجرای ضوابط بهداشتی در هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری.

جزییات طرح قرنطینه جدید از زبان استاندار

استاندار بوشهر گفت: با وجود کاهش ۸۰ درصدی سفر به استان، اما رفت‌وآمد‌ها میان شهرستان‌های استان زیاد است و به‌زودی این رفت‌وآمد‌ها محدود می‌شود.

عبدالکریم گراوند پیش از ظهر پنجشنبه در نشست اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر گفت: از کسانی که از استان بوشهر خارج شده‌اند خواهش می‌کنم سریع‌تر برگردند؛ زیرا به‌زودی رفت‌وآمد‌های بین شهرستان‌ها نیز محدود می‌شود.

او ادامه داد: اگر گردش درون‌استانی متوقف نشود بیماری جابه‌جا و افراد بیشتری مبتلا می‌شود؛ من درخواست دارم که مردم در خانه بمانند.

استاندار بوشهر گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ابلاغ شده و از فردا اجرا می‌شود. در این طرح رخوج مردم از شهرها هم با محدودیت همراه می‌شود و تنها برای کارهای ضروری است. در این طرح تنها نیروی انتظامی و بسیج می‌توانند از خروج ممناعت کنند و هلال احمر تنها باید تب‌سنجی را انجام دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به این‌که مردم بیشتر در خانه هستند، گفت: باید کاری کنیم که خرید مایحتاج مردم به‌صورت اینترنتی انجام شود و زیرساخت‌های آن در استان نیز در حال افزوده شدن است.

گراوند با سفارش به اصناف فعال برای رعایت بهداشت و قیمت‌های مصوب، گفت: اگر واحد صنفی این موارد را رعایت نکند تا پایان طرح مبارزه با کرونا پلمپ خواهد شد.

او هم‌چنین با درخواست از مردم برای مصرف بهینه آب، افزود: با پیگیری‌هایی که شده از بخش آب خواسته‌ایم که آب مورد نیاز مردم استان بوشهر در این دوران حتماً تأمین باشد.

جریمه و توقیف خودرو در انتظار متخلفان

رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد جمعه(هشتم فروردین ماه) آغاز شده و براساس آن باید شهروندان بوشهری سفرهای خود را لغو کنند.

سرهنگ قدرت الله کشکولی افزود: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عوامل پلیس راهور و راه استان و دیگر عوامل اجرایی مسئول در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان با آمادگی کامل حضور  دارند.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

کشکولی ادامه داد: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

وی یادآورشد: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت مشمول ممنوعیت‌ها  نمی‌شود.

کشکولی گفت: کلیه وسایل نقلیه در مبادی ورود و خروجی کنترل و به هموطنان توصیه می‌شود سفرهای خود را لغو و در خانه بمانند.

وی اظهارکرد: همچنین به منظور تضمین اجرا طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با گرفتن کلیه هزینه‌های جانبی توقیف و جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را  نیز برای آنان به همراه خواهد داشت.

کشکولی ادامه داد: رانندگان خودرو های یاد شده نیز به شهر و محل سکونت خود بازگردانده می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: اجرای موفق این طرح نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان و هم استانی‌هاست و انتظار می‌رود در مدت زمان اجرای طرح به توصیه‌های پلیس و سایر مسئولان و عوامل اجرایی توجه جدی داشته باشند.

با متخلفان طرح فاصله گذاری اجتماعی برخورد قاطع می‌شود

دادستان بوشهر نیز خبر داد: دستگاه قضایی استان با متخلفین از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برخورد قاطع می‌کند.

علی حسن پور بیان کرد: همه افراد ملزم به رعایت محدودیت‌های موضوع این طرح هستند که از جمله آن ممنوعیت ورود به شهر غیر محل سکونت خود است، که علاوه بر توقیف وسیله نقلیه شخص متخلف و پرداخت پنج میلیون ریال جریمه همه هزینه‌های جانبی از وی گرفته خواهد شد.

او تاکید کرد: صنوف نیز مکلف به رعایت محدودیت این طرح در خصوص تعطیلی هستند و چنانچه صنوفی که باید تعطیل باشند از این امر تخطی کنند یک ماه بسته خواهند شد.

دادستان بوشهر تصریح کرد: هرگونه برگزاری مراسم چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی در مدت اجرای طرح که باعث تجمع افراد شود ممنوع است و چنانچه افراد به تذکرات ماموران مربوط توجه نکنند و در مقابل آن‌ها تمرد کنند تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.