مصرف تریاک و مشتقات آن بر روی کرونا تاثیر ندارد
مصرف تریاک و مشتقات آن بر روی کرونا تاثیر ندارد

ندای استان:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۵۸ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه شش فروردین ۶۷ نفر است.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت تا روز چهارشنبه شش فروردین ۹۹ لیست آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تغییری نکرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۶۷ نفر) تاکنون ۵۸ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و پنج نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.
وی تصریح کرد: پیامی در فضای مجازی مبنی بر تأثیر مثبت مصرف تریاک و مشتقات آن بر روی کرونا ویروس منتشرشده است که ضمن رد این پیام، کاملاً غیرعلمی است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: پیش از این نیز در فضای مجازی با انتشار پیامی مبنی بر اینکه مصرف الکل موجب آلودگی‌زدایی بدن در بیماران کرونایی می‌شود که این پیام نیز غیرعلمی بوده و تاکنون منجر به مرگ، کوری و بیماری خیلی از مردم در سراسر کشور شده است.
سفیر مرگ و بیماری برای هم‌وطنان نباشید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه ممکن است ناقل ویروس کرونا باشید بنابراین در خانه بمانید افزود: بیماری کرونا ویروس و مشکلات ناشی از انتقال آن را میان دیگران جدی بگیرید، این تعطیلات ناخواسته برای بستن چمدان‌ها سفر با اهل خانه نیست، با سفر کردن‌های غیرضروری سفیر مرگ و بیماری برای هم‌وطنان نباشید.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و سفر نکنند، دور همی نروند و مهمان دعوت نکنند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا است و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.
دکتر کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، خواهشمندم نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.