مغازه‌های دیلم برای مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
مغازه‌های دیلم برای مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

ندای استان:گروه استان‌ها ـ جانشین دادستان دیلم گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمام اصناف شهرستان دیلم به استثنای عرضه کنندگان مواد غذایی تا اطلاع ثانوی تعطیل است و چنانچه صاحبان صنوف تمکین نکنند مغازه آنان پلمب می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، سیدحسین مسلم‌نژاد صبح امروز در نشست با کارشناسان قضایی‌دیلم با قدردانی از همکاری همه جانبه مردم در امر مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: برای مصون ماندن مردم و جامعه از تبعات ویروس خطرناک کرونا ضمن رعایت موارد بهداشتی باید موضوع در خانه ماندن مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب دیلم با بیان اینکه تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جرم است گفت: به نیروی انتظامی دستور داده شده است که  با افرادیکه خانه باغ‌هایی اجاره  می‌دهند برخورد و این مکان‌ها پلمب شود.

مسلم‌نژاد از شهروندان و دهیاران روستاها خواست تا چنانچه کسی نسبت به اجاره خانه باغ‌ها اقدام کند مراتب را به پلیس ۱۱۰ انعکاس دهد تا علاوه بر پلمب ملک مورد نظر با مالک ان برخورد قضایی شود.

وی با اشاره به لازم اجرا بودن مصوبات پدافند غیرعامل و ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان دیلم برای همه اشخاص حقوقی و حقیقی افزود: تمام اصناف به جز کسبه که مایحتاج ضروری مردم را عرضه می‌کنند طبق مصوبات ستاد پیشگیری کرونا باید تعطیل باشند.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب دیلم با تاکید بر تعطیلی مغازها به استثنای عرضه کننده ارزاق عمومی تصریح کرد: مصوبه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا برای تمام افراد لازم الاجرا است و چنانچه متصدیان و صاحبان صنوف تمکین نکنند، برابر قوانین و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی با همکاری نیروی انتظامی و توسط اداره صنعت، معدن و تجارت برخورد و اقدام به پلمب مغازه‌های آنها خواهد شد.

مسلم‌نژاد با اشاره به اینکه افراد مشکوک به کرونا با ترک قرنطینه خانگی پرونده قضایی علیه آنان تشکیل می‌شود تاکید کرد: چنانچه شخصی از نظر شبکه بهداست شهرستان دیلم مشکوک به بیماری کرونا باشد یا نتیجه آزمایش وی مثبت اعلام شود و نیاز به قرنطینه خانگی داشته باشد اگر قرنطینه خانگی ترک کند علاوه بر اعزام وی به قرنطینه اجباری برای نامبرده پرونده قضایی تشکیل و بعد از اتمام طول درمان به بزه آن رسیدگی می‌شود.