آغاز طرح تنظیم بازار ویژه نوروز در استان+قیمت اقلام
آغاز طرح تنظیم بازار ویژه نوروز در استان+قیمت اقلام

ندای استان:حسینی گفت:دیگر اقلام کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار نظیر مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و دیگر کالاها در سطح بازار استان در حال توزیع است.

به گزارش ندای استان، سید حسین حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گشت‌های  بازرسی و  نظارت بر قیمت کالا و خدمات افزایش یافته است اظهار داشت: در این راستا گشت‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادها در استان بوشهر برگزار و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی،از  رسیدگی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ فقره شکایات صنفی از طریق ستاد خبری ۱۲۴ خبر داد و بیان کرد:از این تعداد گزارش تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ مورد از طریق تلفنی و مابقی حضوری و کتبی بوده و تعداد یک‌هزار و ۳۲۰ مورد به‌عنوان متخلف معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی نظیر کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب، احتکار و غیره مراتب را به تلفن ۱۲۴ رسیدگی به شکایات مردمی  گزارش کنند.

حسینی، از آغاز توزیع میوه طرح تنظیم بازار ویژه نوروز در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان و کمیته راهبردی میوه استان، توزیع سیب و پرتقال ذخیره شده طرح تنظیم بازار در استان از امروز  با قیمت مصوب آغاز شد .

وی با بیان اینکه مراکز عرضه توزیع میوه در سراسر استان ایجاد شده افزود: به‌منظور ضرورت عدم تجمع شهروندان در فروشگاه‌ها در راستای لزوم رعایت نکات بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا  امسال نیز مکان‌های مجاز عرضه میوه تنظیم بازار به‌صورت پراکنده و متعدد در سراسر استان  برپا شده تا  مردم دچار مشکل نشوند.

حسینی،  قیمت هر کیلو پرتقال والنسیا را ۶۵۰۰ تومان دانست و بیان کرد: در این راستا قیمت هرکیلوگرم  سیب زرد و قرمز ۶۰۰۰ تومان برای توزیع در مراکز خرده فروشی مرکز استان بوشهر و نرخ مصوب در شهرستانهای تابعه استان پرتقال با قیمت ۶۶۰۰ تومان و سیب با قیمت ۶۱۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بیش از  ۸۰۰ تن پرتقال و سیب  برای عرضه ذخیره شده است گفت: دیگر اقلام کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار نظیر مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و دیگر کالاها در سطح بازار استان در حال توزیع است.