انتقال ویروس کرونا برای بوشهر فاجعه به بار می آورد
انتقال ویروس کرونا برای بوشهر فاجعه به بار می آورد

ندای استان:کشمیری گفت:بی‌توجهی برخی از افراد برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌تواند فاجعه بوجود آورد به همین دلیل سفر به استان‌های آلوده وضعیت استان را همانند استان‌های دیگر می‌کند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: اگر پل هوایی استان بوشهر با استان های آلوده قطع نشود ما نیز مانند آن استان‌ها آلوده خواهیم شد و با توجه به اینکه استان از امکانات درمانی عادی برخوردار است پس باید بیمار دهی این ویروس را در استان کاهش داد.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو همه سفرهای غیر ضروری و تشویق مردم به ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمع‌ها باید انجام شود.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه و عملی، دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، قرنطینه فردی و کاهش سفر باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود.

کشمیری گفت: یادمان باشد کادر بهداشتی و درمانی با ایثار که در نهایت ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود استراحت را بر خود حرام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: حفاظت از کارکنان مراقبتی بهداشتی و درمانی و نیروهای شاغل در سازمان‌های زیرساختی حساس برای ارائه خدمت است وتک تک افراد خانواده باید در خصوص اطلاعات وضعیت آنها پایش و پیگیری شوند.

دبیرستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با همکاری سپاه تیم های دو نفره را تشکیل داده ایم تا بتوانیم طی ده روز آینده از طریق تماس تلفنی، پرونده الکترونیکی و سایتی که از طرف وزارت بهداشت اعلام شده است  تمام اطلاعات مورد نیاز بانک اطلاعاتی افراد را تکمیل و بیماران احتمالی را پیدا کنیم.

وی گفت: برای کنترل این بیماری باید روزانه افراد را در ورودی های شهرها کنترل، کارکنان بعد از ورود و خروج دست‌های خود را ضدعفونی کنند، از ماسک استفاده کنند، ساکن یا مهمان جدید نپذیریم و ملاقات های خانوادگی صفر و تلفنی شود.

دبیرستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: ویروس کرونا را تصمیم‌های سیاسی، امنیتی، مذهبی و اجتماعی کنترل می کند و نه پزشکی و نقش پزشکان درهنگام تعلل سیاسیون برجسته می‌شود که خود آنها هم قربانی تعلل می شوند.

وی ضمن تشکر از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خصوص تصمیم گیری به موقع و در زمان طلایی افزود: بر اساس رفت‌وآمد بالایی که در استان بوشهر وجود داشت، این استان می‌توانست استان دوم فراگیری ویروس کرونا باشد.

وی بیان کرد: کار در استان بوشهر برای مقابله با این ویروس از همان ابتدا بر اساس قطع زنجیره و جلوگیری از انتقال بود  در این بین نقش سواد سلامت، وجدان بهداشتی و مسئولیت اجتماعی برای مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری حتی از تلاش پزشکی و پرستاری خیلی پررنگ‌ترو مهم‌تر است.

کشمیری اضافه کرد: براساس تاکید وزارت کشور همه دهیاری ها و شهرداری‌ها موظف هستند در خصوص ماندن مردم در خانه و کاهش حضور در تجمع‌ها و اماکن عمومی اطلاع رسانی فراگیرداشته باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم بیشتر کشورها از جمله آمریکا در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور خود وضعیت اضطرای اعلام کردند.

کشمیری ازمردم، بازاریان و اصناف که به طور خودجوش اقدام به تعطیلی بازار کردند و در امر مبارزه با ویروس کرونا از مسئولان جلوتر بودند تقدیر کرد.