مدیران حداقل ۵۰ درصد نیروی کاری را کاهش دهند/ ادامه تعطیلی بازار تا آخر سال
مدیران حداقل ۵۰ درصد نیروی کاری را کاهش دهند/ ادامه تعطیلی بازار تا آخر سال

ندای استان:گراوند با تاکید بر لزوم کنترل ترددها در استان گفت: افراد مشکوک باید با جدیت به محل قرنطینه انتقال داده شوند و امکانات موردنیاز تأمین می‌شود.

 به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از مردم فهیم استان، بازاریان و اصناف برای مقابله با کرونا اظهار داشت: پویش فعالان اقتصادی استان بوشهر به عنوان یک طرح الگو در کشور مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان پویش در خانه بمانیم را در فضای مجازی تبلیغ کنند، اضافه کرد:  ۷۸ درصد از مبتلایان به کرونا در استان بوشهر بوشهری هایی بودند که به استانهای آلوده سفر کردند واین نشان می دهد که باید پویش در خانه بمانیم و سفر نکنیم را جدی بگیریم.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح غربالگری دانشگاه علوم پزشکی گفت:  همه مردم استان برای مشخص شدن وضعیت بیماری کرونا در استان در طرح غربالگری دانشگاه علوم پزشکی شرکت کنند.

گراوند اضافه کرد: نباید موجب اشاعه بی اعتمادی به متولیان کشور در فضاهای مختلف باشیم.

وی تاکید کرد: با هدف مقابله با کرونا، مدیران استانی و شهرستانی تا اطلاع ثانوی حق خروج از استان را ندارند و انجام ماموریت های اداری خارج از استان هم ممنوع است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ماموریت های جداگانه ای به معاونت های مختلف استانداری برای مقابله با کرونا محول کرده است، گفت: حوزه معاونت عمرانی کمیته ای را برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی در بخش مختلف پیشیبانی، متشکل از هلال احمر، راهداری، شهرداری ها و دهیاری ها تشکیل دهد.

گراوند بیان کرد: شهرداران همچنان ضدعفونی کردن گلوگاه ها و شهرها و روستاها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: با هدف کنترل و مدیریت بیماری کرونا در شهر بوشهر، حوزه عمرانی استانداری بلوک بندی شهر بوشهر را با همکاری سپاه و ناجا انجام دهد.

استاندار بوشهر به وظایف حوزه اقتصادی استانداری هم اشاره کرد و گفت: حوزه معاونت اقتصادی استانداری بوشهر با مشارکت ادارات صمت، تعزیرات، فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری، معاونت دارو  وغذا، بسیح و بانکها کارگروه توزیع و نظارت برای اقلام  مورد نیاز برای مقابله با کرونا را مدیریت کند.

گراوند با تاکید بر بررسی وضعیت اقتصادی واحدهای تولیدی مشکل دار استان خاطرنشان کرد: موضوع تمدید استمهال بانکی واحدها و اصناف باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد چرا که واحدهای صنفی و تولیدی در بهترین زمان کسب و کار خود دچار چنین مشکلاتی شدند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای مقابله با کرونا گفت: پویش در خانه بمانیم کار شایسته ای است که آغاز شده و باید در فضای مجازی گسترده تر شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کمبودی در زمینه اقلام مورد نیاز شب عید نداریم، اظهار داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت بر بازار و اقلام توزیع شده اقدام جدی کند.

گراوند با بیان اینکه جلسات غیرضروری در فرمانداری ها باید لغو شود، گفت: از مردم استان انتظار داریم موضوع بیماری کرونا را جدی بگیرند و به توصیه های دانشگاه علوم پزشکی توجه کرده و عمل کنند.

وی اضافه کرد: در مورد نقل و انتقال مالی بین دستگاهی، از ستاد کشوری درخواست مهلت دو ماهه کردیم تا مشکلی برای دستگاه های اجرایی در این زمینه ایجاد نشود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: ادارات استان، هیچ مهمانی را از سازمانهای مرکزی خود برای حضور در استان نپذیرند.