پروژه بازیافت گازهای فلرشونده در خارگ بهره‎ برداری شد
پروژه بازیافت گازهای فلرشونده در خارگ بهره‎ برداری شد

ندای استان:رئیس حفاظت محیط زیست پتروشیمی خارگ گفت: در شرایط دشوار تحریم اقتصادی با تلاش شبانه‌روزی متخصصان این شرکت و با صرف هزینه‌ای افزون بر چهار میلیون دلار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش ندای استان،فزاد نیازمهر روز شنبه در این رابطه افزود: پروژه ملی بازیافت گازهای فلر شونده از تاسیسات نفتی و کاهش گازهای گلخانه‌ای در منطقه خارگ به میزان روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی یادآورشد: در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای پروژه بازیافت گازهای فلرشونده در خارگ به بهره‌برداری رسید.

رئیس حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه سبب می‌شود تا گازهای فلر شونده منطقه که ایجاد آلودگی و تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود کاهش یافته و به محصولات با ارزش صادراتی برای کشور تبدیل شوند.

نیازمهر بیان کرد: این پروژه به‌عنوان یک اقدام مهم در راستای انجام تعهدات کشور ایران نسبت به توافق زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس در صنعت نفت است چرا که این توافق با هدف نهایی جلوگیری از افزایش بی‌رویه دمای کره زمین در پایان قرن صورت گرفته و عملکرد کشورهای پذیرنده توافق را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی یادآورشد: خارگ به‌عنوان یک منطقه حفاظت شده محیط زیستی محسوب می‌شود که باتوجه به اهمیت زیستی این جزیره و استقرار صنایع و تاسیسات نفتی، حفاظت از محیط زیست آن با برنامه‌ریزی و همکاری همه ارگان‌ها به‌عنوان یک اولویت مهم مدنظر قرار دارد.

نیازمهر افزود: در این جزیره ساماندهی فاضلاب‌ها، حفاظت از زیستگاه‌ها و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست به‌ویژه جلوگیری از آلودگی‌های نفتی یک ضرورت است و در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.