کرونا، ساعت کاری ادارات استان بوشهر را کم کرد
کرونا، ساعت کاری ادارات استان بوشهر را کم کرد

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا ساعت کاری ادارات استان بوشهر تا پایان هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ تعیین می‌شود.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با قدردانی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همکاران درمانی و بهداشتی در عرصه مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بر اساس بررسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکنون مورد مثبت بیماری کرونا در استان ثبت نشده که نشان از رعایت موارد بهداشتی و همکاری مردم با سیاست‌های اعلام شده است.

وی مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا ساعت کاری  ادارات استان بوشهر تا پایان هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ تعیین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی ادارات از این مصوبه استثتا هستند خاطرنشان کرد: بخش‌های خدماتی مانند شهرداری‌ها و بانک‌ها از این مصوبه مستثنی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز با بیان اینکه چند مورد مشکوک به ویروس کرونا در استان بوشهر مورد معاینه قرار گرفتند افزود: تاکنون ۲۰ مورد در موارد مشکوک به ویروس کرونا در استان بوشهر نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه مرکز ارسال شده است.

سعید کشمیری با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت به ویروس کرونا ثبت نشده است گفت: اگر موارد مثبتی به این ویروس باشد در آزمایشات اولیه مشخص می‌شود که تاکنون مورد اولیه ۲۰ مورد یاد شده مثبت نشده است.

وی با بیان اینکه ۴ استان  اطراف بوشهر به ویروس کرونا آلوده است خاطرنشان کرد: قطعا این بیماری با توجه به آلودگی در استان‌های دیگر، به استان بوشهر صورت گرفته ولی مردم استان باید با حفظ خونسردی و با رعایت مورد بهداشتی با این ویروس برخورد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تاکید بر بی‌توجهی به شایعات و توجه به آموزش‌‌های این مهم تصریح کرد: اگر موردی در زمینه ویروس کرونا در استان بوشهر مثبت شد به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و دلیلی بر پنهان کردن آن وجود ندارد.

کشمیری با تاکید بر همکاری همگانی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: باید همه از جمله ادارات، مطبوعات، مردم، فضای مجازی، صدا و سیما و مدارس دست به دست هم برای همکاری در مقابله با این ویروس دهند.

وی با اشاره به کاهش ساعت کار ادارات در استان بوشهر بیان کرد:  بر اساس  دستور استاندار بوشهر ساعات اداری استان از امروز شنبه ۱۰ اسفندماه از ۸ صبح تا ۱۳ تعیین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر استراحت کارکنان و کاهش رفت و آمد کارکنان را عامل تعیین این ساعت کاری دانست و افزود: ادارات خدماتی مانند شهرداری‌ها و بانک‌ها از این مصوبه مستثنی هستند.