بسیج نیروهای شهرداری جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا
بسیج نیروهای شهرداری جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

ندای استان:اقدامات پیشگیرانه سازمان سیما، منظروفضای سبز شهری شهردای بندر بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش ندای استان،سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر مهمترین اقدامات شهرداری را جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شستشو و ضدعفونی اماکن عمومی سطح شهر به صورت مستمر و منظم ٬ ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی ٬ ایستگاه ها و پایانه های مسافربری و سرویس های بهداشتی سطح شهر ٬ ضد عفونی خودروهای خدماتی شهرداری ٬ شستشوی خیابان‌های پرتردد و همچنین محلات شهر ٬ شستشو و ضدعفونی بازار ماهی فروشان و میوه و تره بار ٬جمع آوری و ساماندهی اقلام انتقال ویروس کرونا مثل قلیان‌ها ٬ شستشو و ضدعفونی وسایل ورزشی و تفریحی در پارک ها ٬صندلی ها و آلاچیق ها ٬ وسایل بازی و ست های ورزشی و نظارت و جمع آوری چادرهای مسافرتی جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و کنترل آن را برشمردند.
امیری با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی و عمومی مهمترین عامل در پیشگیری از ابن ویروس است از شهروندان خواستند  رعایت نکات بهداشتی را در اولویت برنامه‌های پیشگیری این ویروس قرار داده و سعی نمایند در معرض محیط های آلوده قرار نگیرند .
وی ادامه داد :  شهرداری بوشهر تمام نیروهای خود را در همه حوزه های مربوطه جهت مقابله با ویروس کرونا بسیج نموده و اقدامات آموزشی و پیشگیرانه به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است .
امیری در ادامه با عنوان اینکه حضور شهروندان در محل های پر ازدحام می تواند عامل انتقال این ویروس باشد ضمن این که از شهروندان تقاضا کرد از تردد در محل‌های پر رفت و آمد خودداری نموده  و اقدامات غیر ضروری را کنار بگذارند اعلام نمود به همین منظور شهرداری بوشهر کلیه مراسمات و برنامه های عمومی و با تجمع خود را از جمله برنامه های بزرگداشت روز بوشهر  لغو و به زمان دیگر موکول کرده است.
وی در ادامه بیان نمود در کنار اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر سعی شده است به سلامت کارکنان شهرداری نیز توجه شود ٬ در همین خصوص ضد عفونی محل کار و استفاده از وسایل بهداشتی و همچنین ارائه برنامه های آموزشی از این جمله هستند .
امیری با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در این خصوص اختصاص بیلبوردهای شهری مورد نیاز را نیز از جمله اقدامات لازم  عنوان نمودند .
در پایان سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر بار دیگر از شهروندان دعوت نمودند با رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی در پیشگیری از شیوع این ویروس پیشگام باشند .