مکان های عمومی دیر ضد عفونی شد
مکان های عمومی دیر ضد عفونی شد

ندای استان: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در ادامه فعالیت‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان با همکاری شهرداری اقدام به ضدعفونی مکان‌های عمومی شهر و روستا شد.

به گزارش ندای استان،حسین ناظمیان‌پور روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور به منظور پیشگیری از این بیماری محیط مدرسه‌های شهرستان دیر به خصوص شعبه‌های رای‌گیری ضدعفونی و گند زدایی شد.
وی بیان کرد: در این عملیات همه آبخوری ها، سرویس‌های بهداشتی، ورودی‌ها و کلاس‌های درس ضدعفونی شدند.
ناظمیان پور با تاکید بر رعایت بهداشت فردی گفت: دستورالعمل پاکسازی، نظافت و ضدعفونی کردن محیط به همه مدرسه‌ها ابلاغ و با حضور کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان به عوامل اجرایی و نیروهای خدماتی آموزش داده شد.
وی ادامه داد: ضدعفونی اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها، نصب تراکت‌های آموزشی و هشداری در کنار عابربانک‌ها و پمپ بنزین‌ها و تعطیلی تالارهای عروسی از جمله اقدام‌های انجام شده است.
ناظمیان پور افزود: تعطیلی فروشگاه‌های بزرگ، ضدعفونی روزانه محیط بانک‌ها، برپایی ایستگاه سلامت و پایش بیماری کرونا در مبادی ورودی، استقرار کارشناس بهداشتی در محل پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی دریایی در محل اسکله بندر دیر و تب سنجی ‌و معاینه بالینی ملوانان ورودی به شهرستان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این راستا بود.

وی یادآورشد:با توجه به آموزش‌های ارائه شده و ابلاغ دستورالعمل‌های نحوه گندزدایی به مدرسه‌ها این کار باید به صورت روزانه بعد از پایان کلاس از سوی نیروهای خدماتی انجام شود.

ناظمیان پور گفت: مواد ضدعفونی کننده و تکنیک‌های اجرای آن و وایتکس و آب به راحتی در دسترس است.