هشدار دادستان به گرانفروشان و محتکرین لوازم ضروری بهداشتی
هشدار دادستان به گرانفروشان و محتکرین لوازم ضروری بهداشتی

ندای استان:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان گفت: چنانچه صنف یا اشخاصی مبادرت به احتکار یا گرانفروشی اقلام و کالاهای بهداشتی کرده باشند، ضمن تشکیل پرونده جهت پلمب واحد و تعقیب کیفری به دادسرای عمومی و انقلاب و اداره تعزیزات حکومتی اعلام شود.

به گزارش ندای استان،سیداحمد موسوی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان کنگان، اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا در برخی مناطق کشور، متاسفانه تعدادی افراد سودجو در پی احتکار و گرانفروشی لوازم ضروری بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سوءاستفاده از وضعیت موجود شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان از زمره حقوق عامه است، افزود: چنین رفتار مجرمانه‌ای قابل پذیرش نیست و به کلیه دستگاه‌های مسؤول در سطح شهرستان کنگان اعلام کرده‌ایم که نظارت‌های بیشتری داشته و چنان‌چه صنف یا اشخاصی مبادرت به احتکار یا گرانفروشی اقلام و کالاهای بهداشتی کرده باشند، ضمن تشکیل پرونده جهت پلمب واحد و تعقیب کیفری به دادسرای عمومی و انقلاب و اداره تعزیزات حکومتی اعلام شود.

وی ادامه داد: در این راستا بازرسی‌هایی نیز در سطح شهرکنگان صورت گرفته و ضمن تذکر، پرونده‌هایی مبنی بر گرانفروشی نیز تشکیل و تحت پیگرد است که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر احتکار دریافت نشده است.