جمع آوری قلیان‌ها بساط قلیان در محافل و ساحل بوشهر+عکس
جمع آوری قلیان‌ها بساط قلیان در محافل و ساحل بوشهر+عکس

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و بر اساس دستور استاندار بوشهر قلیان‌ها در محافل عمومی و کنار ساحل بوشهر جمع آوری شد.

به گزارش ندای استان،عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در استان بوشهر ثبت نشده است اظهار داشت: برخی موارد که در فضاهای مجازی در زمینه وجود ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر منتشر می‌شود کذب محض است چراکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این ویروس در استان گزارش نشده است.

وی با قدردانی از همکاری مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: همکاری مردم در رعایت موارد بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا قابل ستایش است که ادامه این موارد مورد تاکید می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از جمع آوری قلیان‌ها در  بوشهر به منظور جلوگیری از شیوع  ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: یکی از موارد مهم در انتقال ویروس کرونا استفاده از قلیان مشترک است که در این راستا بر اساس  مصوبه مدیریت ستاد بحران استان بوشهر و به دستور استاندار  تمام قلیان‌ها در محافل عمومی از جمله سواحل جمع‌آوری شد.

خواجه‌ئیان با قدردانی از همکاری مردم در جمع آوری قلیان‌ها در محافل عمومی به ویژه در کنار ساحل تاکید کرد: دست فروشان از عرضه قلیان در محفل‌های گوناگون عمومی پرهیز کنند چراکه تیم‌های جمع آوری، در تمامی نقاط با افراد خاطی برخورد می‌کنند.

در همین راستا رئیس شورای شهر بوشهر از اقدام استاندار بوشهر در خصوص تاکید و تایید پیشنهاد ارائه شده توسط این شورا و شهروندان برای ایجاد ایستگاههای تست بیماری کرونا در مبادی ورودی استان و نوار ساحلی و ضد عفونی مرسوله‌های پستی قدردانی کرد.

ابوذر دهدار گفت: با توجه به دغدغه‌های شهروندان و حضور گردشگران و مسافران در استان که از برخی استان‌های درگیر این بیماری هستند پیشنهاد داده شد که در تمامی مبادی ورودی استان و نوار ساحلی ایستگاههای تست تب سنجی راه‌اندازی شود که در جلسه مدیریت بحران به تصویب رسید و عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ضد عفونی مرسوله‌های پستی از دیگر مواردی بود که تصویب شد افزود: امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه‌ای که آغاز شده و زحمات فداکارانه مجموعه درمانی بهداشتی استان و همکاری همه شهروندان و دستگاههای مرتبط، از شیوع ویروس کرونا ممانعت شود.

رئیس شورای شهر بوشهر بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و اطلاع رسانی از پیشگیری از بیماری کرونا فضاهای تبلیغاتی شهری در زمینه پیشگیری از این بیماری قرار می‌گیرد.

دهدار از برگزاری مراسم نکوداشت هفته بوشهر در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و تصریح کرد:سازه‌های تبلیغاتی اختصاص یافته به هفته بوشهر، توسط  سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر با همکاری دستگاههای متولی در  زمینه آموزش بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا  اقدام  می‌کند.