خانواده آذربایجانی پس از ۱۸سال فرزند خود را در برازجان در آغوش گرفتند+عکس
خانواده آذربایجانی پس از ۱۸سال فرزند خود را در برازجان در آغوش گرفتند+عکس

ندای استان: رئیس اداره بهزیستی دشتستان گفت: خانواده ای از آذربایجان شرقی که ۱۸ سال از فرزند خود دور بودند او را در برازجان ملاقات نموده و تحویل گرفتند.

به گزارش ندای استان،حمید انصاری در چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری بنام جواد اسدی اهل میانه استان آذربایجان شرقی که در مرکز توانبخشی اعصاب وروان مزمن خلیج فارس برازجان نگهداری می شد و تحت درمان بود پس از ۱۸ سال به آغوش خانواده اش بازگشت و به آنها تحویل شد.
وی یادآور شد: این بیمار که ۱۸سال پیش بر اثر یک حادثه ای دچار فراموشی و خانواده خود را ترک کرده و بدلایل نامعلومی وارد استان بوشهر شده بود توسط بهزیستی دیلم به این مرکز نگهداری تحویل شده و تحت درمان بوده است.
انصاری اضافه کرد:  اسدی به علت تالمات روحی قادر به یادآوری گذشته و هویت خود نبوده و بصورت ناشناس در این مرکز مورد مداوا قرار گرفته است و اکنون با تلاش چندین ساله مددکاران این مرکز بویژه خانم تنگستانی این بیمار پس از بهبودی نسبی با گفتن نام خود و تعدادی از افراد خانواده و نام شهر خود و تلاش دکتر فتاح ریاست مرکز و خانم تنگستانی خانواده ایشان پیدا شد.

دکتر عبدالله فتاح رییس مرکز توانبخشی اعصاب و روان مزمن خلیج فارس برازجان نیز گفت: این بیمار امروز با بهبود نسبی و پس از گذراندن چندین سال مراحل نگهداری، مراقبت و آماده سازی جهت پیوستن به خانواده و تلاش ویژه برای بیادآوردن گذشته افراد فاقد هویت توانتسیم به فراق چندین ساله یک مادر و فرزندش پایان دهیم.

اعظم اسدی خواهر این بیمار نیز گفت: برادرم هیچ مشکلی نداشت تا اینکه بر اثر یک اتفاق ناگوار در خانواده دچار فراموشی شده و گم شد و ما طی این سالها هیچ امیدی به پیدا کردنش نداشتیم پدر و مادرم شبانه روز غصه دار و چشم انتظار بودند تا اینکه ۱۰سال پیش پدرم فوت کرد ولی مادرم همواره با چشمانی اشکبار به انتظار برگشت برادرم بود تا اینکه خبردار شدیم که در شهر برازجان نگهداری می شود.
وی ادامه داد: من و خانواده ام نمی دانیم چگونه و با چه زبانی از مجموعه بهزیستی استان بوشهر و شهرستان دشتستان بویژه دکتر فتاح و خانم تنگستانی که زحمات زیادی برای بازگشت برادرم به زندگی و آغوش خانواده داشتند تشکر کنیم.