اقدام جالب بانوان کنگان در حمایت از مشاغل خانگی و اشتغال
اقدام جالب بانوان کنگان در حمایت از مشاغل خانگی و اشتغال

ندای استان:جمعی از بانوان شهرستان کنگان با اقدامی جالب اقدام با تشکیل یک مجمع بانوان کردند، این مجمع با هدف حمایت از بانوان و مشاغل خانگی و همچنین ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

به گزارش ندای استان، جمعی از بانوان شهرستان کنگان با اقدامی جالب اقدام با تشکیل یک مجمع بانوان کردند، این مجمع با هدف حمایت از بانوان و مشاغل خانگی و همچنین ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

سمیرا سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرستان کنگان به تشریح اهداف راه اندازی مجمع بانوان پرداخت و اظهار داشت: هدف از راه اندازی مجمع در بعد اقتصادی ایجاد اشتغال برای بانوان بی‌سرپرست، کم برخوردار و نیازمند و همه بانوان جویای کار می‌باشد.

مدیر مجمع بانوان شهرستان کنگان افزود: در بعد اجتماعی و فرهنگی مجمع با ارائه خدمات و آموزش‌های رایگان، مشاوره و ایجاد نشاط اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌ها گامی بلند در جهت خودباوری و پویایی بانوان بر می‌دارد.

سلیمیان به اهداف آینده مجمع پرداخت و گفت: مجمع بانوان هنرمند با شعار آموزش، تولید و اشتغال‌، کار خودش را حدود دو سال پیش با محوریت آموزش آغاز کرد و پس از دوسال صبر و بردباری با توکل به خدا و دستور  رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید وارد مرحله تولید و اشتغال زایی شد.

وی بیان داشت: قصد داریم با جدیت سه گانه آموزش، تولید و اشتغال را پیگیری کنیم و همه بانوان جویای کار را زیر چتر حمایتی خود قرار دهیم تا بانوان هنرمند و زحمت کش این دیار دوشادوش مردانشان در امر اقتصاد خانواده نقش مفید و موثری را ایفا کنند.

مدیر مجمع بانوان شهرستان کنگان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که در این مسیر تا چه حد موفق بوده‌اید بیان کرد: مجمع با توجه به حضور بانوان با انگیزه و هنرمند روز به روز پیشرفت‌های چشمگیری می‌کند.

افتتاح شعبه دوم مجمع بانوان در شهرستان دیر، شهر دوراهک که به همت شهرداری و شورای شهر و همچنین بانوان هنرمند این شهر انجام شد نمونه‌ای از موفقیت‌های  مجمع در سال ۹۸ است.
و ان شالله قصد داریم شعبه‌های دیگر را نیز در شهر‌های مختلف راه اندازی کنیم و به فضل خداوند شبکه‌ای بزرگ و یک پارچه از بانوان هنرمند، خلاق و توانمند را در جهت تولید و اشتغال زایی تشکیل دهیم .

سلیمیان در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چه تعداد از بانوان در این مجمع هستند، پرداخت و گفت: از تاریخ تشکیل مجمع تا کنون بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان را در شهرهای مختلف توانستیم جذب کنیم و قصد داریم در یک بازه زمانی چهار ساله اعضای خود را به سه هزار بانوی فعال و با انگیزه برسانیم.

مدیر مجمع بانوان شهرستان کنگان در پاسخ به این سوال خبرنگار که چه درخواستی از مسؤولین دارید گفت: مجمع بانوان با توجه به گستردگی فعالیت‌ها نیاز به یک مکان بزرگتر و مجهز دارد و نیاز است جهت فروش محصولات به یک بازارچه مخصوص بانوان که هم شان و هم کرامت بانوان حفظ شود نیاز داریم احداث شود چراکه در حال حاضر جهت فروش محصولات مجبور هستیم فقط روزهای پنجشنبه کنار سینما پنج بعدی محصولات را جهت فروش  در معرض دید مردم قرار دهیم.

سلیمیان بیان داشت: خیلی از مشاغل وجود دارند که درآمدزایی خوبی هم دارند اما نیازمند مشارکت خیریه‌ها و خیرین در این زمینه‌ هستند، از همه خیرین و کسانی که توانایی حمایت دارند درخواست می‌کنیم به طور مستقیم و شفاف زمینه اشتغال و حمایت از بانوان را ایجاد نمایند.