توزیع ۸۰۰ تن میوه شب عید/تعطیلی نمایشگاه بهاره
توزیع ۸۰۰ تن میوه شب عید/تعطیلی نمایشگاه بهاره

ندای استان:او تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم برای تامین سایر اقلام مورد نیاز مردم برای ایام نوروز از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز صورت گرفته و ذخیره به اندازه کافی وجود دارد.

به گزارش ندای استان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح نظارت بر بازار شب عید تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

سید حسین حسینی افزود: پایش مستمر بازار بیشتر با هدف کنترل قیمت کالا‌هایی همچون شیرینی، پوشاک، منسوجات، کیف و کفش و سایر اقلامی است که در این ایام تقاضا برایشان بیشتر است.

او ادامه داد: همزمان با گشت‌‏های سازمان صنعت، معدن و تجارت گشت‌های مشترک بین دستگاهی نیز همزمان ادامه می‎یابد.سامانه ۱۲۴ نیز  گزارش‎های شهروندان در خصوص تخلفات دریافت می‌‎کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: بازرسان طرح تشدید نظارت بر بازار، اصناف و بسیج اصناف در طرح نظارت بر بازار مشارکت دارند، علاوه بر این، تعدادی از ناظران افتخاری نیز در این طرح همکاری می‌کنند.

تامین میوه شب عید

حسینی درباره تامین میوه شب عید هم گفت: ۳۰۰ تن سیب به سردخانه مرکز استان بوشهر حمل شده‌است و ۵۰۰ تن پرتقال هم از جیرفت به مقصد بوشهر بارگیری شده که پس از ذخیره سازی در سردخانه‎ها بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار، توزیع می‎شود.

او تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم برای تامین سایر اقلام مورد نیاز مردم برای ایام نوروز از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز صورت گرفته و ذخیره به اندازه کافی وجود دارد.

افزایش گشت‌های نظارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با مقایسه بازرسی‌های صورت گرفته پیش و پس از افزایش قیمت بنزین گفت: تعداد بازرسی‌ها‎، گشت‎های مشترک و پرونده‎های متخلفان  پس از افزایش قیمت بنزین به طور میانگین ۵۱ درصد افزایش یافته‌ است.

حسینی بیان کرد: اولویت نخست رسیدگی به شکایت‎های تلفنی است که به صورت مستمر رسیدگی و نتیجه آن به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

تعطیلی نمایشگاه بهاره

او افزود: اگر چه نمایشگاه بهاره مصوب شده‌ بود، اما به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، برگزاری آن متوقف شد اما به اصناف اعلام شده از ظرفیت فروش فوق‌العاده و حراج استفاده کنند تا بخشی از نیاز‌های مردم از این محل تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش مرکز‌های ارائه کالاهای شب عید مانند سیب و پرتقال خبر داد و عنوان کرد: این کار با هدف کاهش تجمع مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

حسینی گفت: درباره وسایل بهداشتی مانند ماسک، ژل ضدعفونی و مایع شستشوی دست که در داروخانه عرضه می‌شود مقرر شده نظارت و بازدید لازم از مرکز‌های عرضه این کالا‌ها صورت گیرد تا محدودیتی برای تامین نیاز شهروندان پیش نیاید.