موردی از کرونا در بوشهر نداشته‌ایم
موردی از کرونا در بوشهر نداشته‌ایم

ندای استان:کشمیری گفت: نمونه‌هایی که تا کنون از نظر ابتلا به کرونا بررسی شده‌اند، هیچ کدامشان مثبت نبوده و تا حالا بیمار کرونایی نداشته‌ایم.

به گزارش ندای استان، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز پس از جلسه ستاد پدافند غیرعامل استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مراجعه کنندگانی با علامت‌های شبه آنفلوانزا داشته‌ایم و نمونه‌هایی از بیماران گرفته‌ایم و تا کنون جواب آزمایش‌هایی که به دستمان رسیده، هیچ کدام مثبت نبوده است.

او افزود: بالاخره ممکن است استان ما هم درگیر کرونا شود، زیرا استان‌های همسایه ما یعنی خوزستان، فارس وهرمزگان درگیرشده‌اند و در استان ما هم بروز خواهد کرد.

مدیریت پیشگیرانه تنها راهکار مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مدیریت پیشگیرانه را تنها راهکار مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و دست نزدن به دهان و چشم بهترین راه برای در امان ماندن از این بیماری است، زیرا ویروس از طریق تماس دست‌های آلوده به صورت منتقل می‌شود.

کشمیری گفت: باید سطوح در ادارات، کارخانه‌ها، مدارس وهرجا که افراد حضور دارند به طور مرتب ضد عفونی شود، وسایلی که ممکن است دست آلوده‌ای به آن خورده باشد مانند قندان از این محیط‌ها جمع شود.

او تاکید کرد: اگر همه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند میزان انتقال ویروس خیلی کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‎ها نیز بیان کرد: کمیته ملی کرونا این موارد را اعلام می‌کند و پیشنهاد ما این است که برای جبران تعطیلی صورت گرفته نیمسال تحصیلی دانشگاه را دو هفته طولانی کنیم و یا به صورت مجازی آموزش‌ها را ارائه دهیم که این موارد باید مصوب شود.

با بیمارستان‌هایی که بیمار نپذیرند، برخورد می‌شود

کشمیری همچنین با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌ها باید بیماران شبه آنفلوانزا را پذیرش کنند، گفت: هیچ بیمارستانی حق ندارد بگوید برای پذیرش این گونه بیماران تعیین نشده و از پذیرش خودداری کند. با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

او افزود: حتی اگرمورد مثبتی از کرونا داشته باشیم باز هم همه بیمارستان‌ها موظفند چنین بیمارانی را پذیرش کنند و طبق پروتکل یکسانی که ابلاغ شده بیماران را معاینه کنند و اگر آزمایش بیماری مثبت شد او را به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال دهند تا در بخش عفونی زیرنظر متخصصان بستری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا را استفاده از قلیان عنوان کرد و گفت: جمع آوری قلیان از مراکز عرضه کننده آن در دستور کار است.