منتخبین استان بوشهر در مجلس یازدهم مشخص شدند+آرا کاندیدا
منتخبین استان بوشهر در مجلس یازدهم مشخص شدند+آرا کاندیدا

ندای استان:مردم استان بوشهر از بین ۶۶ نامزد درعرصه رقابت درچهار حوزه انتخابیه چهار نفر را با آرای خود راهی خانه ملت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کردند.

به گزارش ندای استان،شمارش آراء در حوزه های انتخابیه استان بوشهر به اتمام رسید و براساس آمار منتشر شده، منتخبین چهار حوزه در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

استاندار بوشهرگفت: ۴۷درصد واجدان شرایط رای این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت کردند که از میانگین کشوری بالاتر است.

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناو و دیلم عبدالکریم جمیری با ۲۹۲۶۰ به مجلس راه یافت. دیگر رقبای وی نیز ضرغام حیدریه با ۱۱۹۲۵ ، علی افراشته با ۱۰۷۸۱ ، حسین لعلیان با ۹۳۶۲ ، غلامرضا هوایی با ۷۳۱۹ صاحب رای شدند.

در حوزه انتخابیه دشتستان ۸۹هزار و ۹۴۱ رای به صندوق‌ها ریخته شد که ابراهیم رضایی با کسب ۳۶ هزار و ۵۸۱ رای از مجموع این آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت. میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دشتستان ۵۳ درصد است.

در این حوزه انتخابیه غلامرضا مختاری با ۱۳ هزار و ۹۰۰ رای، محمد رضا دهقان‌فرد با ۱۰ هزار و ۵۶۷، ایرج مزارعی با هشت هزار و ۱۶۸، علی احمد زاده با چهار هزار و ۵۳۲، علی آذربان سه هزارو ۶۱۳، اصغر صفر پور یکهزار و ۸۵۲، سید حبیب الله بحرالعلوم یکهزار و ۷۹۴، ابراهیم افسر دیر یکهزار و ۷۳۱، سلیمه رستمی ۷۵۴ رای به ترتیب آرا پس از منتخب مردم این حوزه قرار گرفتند.

در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۶۸ هزار ۴۵۷ رای صحیح به صندوق ها واریز شد که غلامحسین کرمی با ۲۹ هزار و ۵۷ رای از مجموع این آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت. میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۶۷ درصد است.

در این حوزه انتخابیه علی زینبی با ۱۹ هزارو ۹۷۲ رای ، عبدالصمد دولاح ۱۰ هزار و ۴۰ رای ، علی اکبر خورموجی ۲ هزارو ۵۶۸ رای، محدثه دولاح با یکهزار و ۹۶۰ رای ، نورالله جمالی یکهزارو ۶۲۶ رای ، عبدالکریم سعیدی یکهزار و ۹۴ رای، حسن بارانی یکهزارو ۲۸ رای، فرامرز صیادی ۴۴۲ رای، ریحانه قاسمی ۲۹۷ رای، علیرضا قائدی حقیقی ۱۷۱ رای، سید رضا موسوی ۱۵۲ رای و عبدالحسین زارعی با ۵۰ رای به ترتیب آرا پس از منتخب مردم این حوزه قرار گرفتند.

در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۹۶ هزار ۴۶۳ رای صحیح به صندوق‌ها واریز شد که موسی احمدی با ۳۸ هزار و ۹۹۸ رای از مجموع این آرا به عنوان منتخب مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

همچنین سکینه الماسی با ۲۱ هزار و ۴۹ رای و عسکر جلالیان با ۱۱ هزار و ۸۷۸ رای در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.