دستگیری فردی که به بهانه ترخیص کالا، از بازرگانان گناوه‌ای کلاهبرداری می‌کرد
دستگیری فردی که به بهانه ترخیص کالا، از بازرگانان گناوه‌ای کلاهبرداری می‌کرد

ندای استان:این فرد با رفت و آمد در ساختمان گمرک به بهانه دیدار با رئیس و سایر مسولان گمرک توجه صاحبان کالا را به خود جلب کرده بود.

به گزارش ندای استان، سرهنگ “جوشن سهرابی” در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان گناوه ای به پلیس آگاهی در خصوص کلاهبرداری توسط فردی با عنوان ترخیص کار گمرک، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی عنوان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان گناوه با همکاری پلیس آگاهی استان، طی یک عملیات دقیق و هماهنگ، هویت فرد کلاهبردار را شناسایی کردند.

سرهنگ سهرابی خاطرنشان کرد: متهم که اهل یکی از استان های مرکزی بود به شهرستان گناوه مراجعه و پس از مدتی سکونت در این شهرستان به گمرک و دفاتر بازرگانی تردد می کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این فرد از آنجائیکه تا حدی با امورات ترخیص کاری آشنائی داشت،سعی در جلب اعتماد صاحبان کالا می کند و در این راستا خود را تاجر و شغلش را واردات و صادارت و از بستگان رئیس وقت گمرک گناوه معرفی می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان تاکید کرد: فرد کلاهبردار با رفت و آمد در ساختمان گمرک به بهانه دیدار با رئیس و سایر مسولان گمرک توجه صاحبان کالا را به خود جلب می کند و پس از جلب اعتماد آنها پنج نفر جهت ترخیص کالای خود در کوتاه ترین زمان ممکن به وی مراجعه و با پرداخت حق الزحمه ترخیص کاری وعده ترخیص کالای آنان را در اسرع وقت تحت عنوان داشتن روابط با مسولان گمرک می دهد.

سرهنگ سهرابی افزود: پس از دریافت وجه چند روز با آنان در ارتباط بوده و اعلام می دارد جهت تسریع در کار می بایست به تهران اعزام شود و بعد از مدتی دیگر پاسخگوی آنها نبود و به مکانی نامعلوم متواری می شود.
رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با تلاش ماموران مجرب و کارآگاهان پلیس آگاهی نهایتا پس از شاسایی مخفیگاه متهم در شهر تهران،وی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.