مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معرفی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معرفی شد

ندای استان:با ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری در استان بوشهر عبدالحمید حمزه‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر معرفی شد.

به گزارش ندای استان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور در آیین معرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری بیان کرد: این اقدام در راستای ارتقاء بهره‌وری و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های آب‌رسانی انجام شده است.

مسعود خشایی ادامه داد: شرکت‌های آبفای شهری و روستایی از این پس به صورت یکپارچه و تحت یک مدیریت فعالیت می‌کنند.

وی به اجرای طرح‌های آب‌رسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طرح‌های مهم آبرسانی در این استان به همت مسئولان استانی و پشتیبانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تسریع یافته که این مهم سبب شد استان بوشهر تابستان گذشته را با کمترین تنش آبی پشت سر بگذارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از ۶۲۴ روستای استان بوشهر ۴۶۳ روستا از شبکه آبرسانی برخوردار هستند اضافه کرد: این میزان ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸ هزار میلیارد ریال طرح آبرسانی در روستا‌های استان بوشهر در حال اجراست و این در حالی است که عملیات اجرایی طرح آب شیرین‌کن به ظرفیت ۴۳ هزار متر مکعب در این استان آغاز شده است.

خشایی با اشاره به اینکه تمام شهر‌های استان بوشهر از خدمات آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند افزود: ۳۰ درصد جمعیت شهر‌های استان بوشهر از خدمات فاضلاب استفاده می‌کنند که این مهم رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با بیان اینکه تا کنون اقدامات مهمی برای حل مشکلات آب‌رسانی در این استان انجام شده است افزود: با حمایت‌های ویژه مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا، استاندار بوشهر و دیگر مسئولان روند اجرای طرح‌های آب‌رسانی تسریع یافته است.

عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: در یکسال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی پرداخت شده که نسبت به گذشته رشد سه  برابری داشته است.

وی از حضور استان‌های معین برای اجرای طرح‌های نوسازی و توسعه شبکه آب‌رسانی در شهر‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین بار مناطق جنوبی شهری بوشهر با جمعیت ۸۰ هزار نفر از جیره‌بندی آب خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر گفت: در کمتر از یک‌سال ظرفیت تولید آب از این آب‌شیرین‌کن از ۱۰ هزار مترمکعب به دو برابر افزایش یافته که نقش مهمی در جبران کمبود آب شهر بوشهر داشته است.

وی از اجرای سه طرح آب‌شیرین‌کن در شهر‌های مختلف استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این طرح‌ها با ظرفیت‌های مختلف و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در شهر‌های استان بوشهر در حال اجراست.

حمزه‌پور به اجرای طرح شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که علاوه بر هزینه کرد این اعتبار ۳۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها تامین می‌شود افزود: با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن زمینه تامین آب مورد نیاز این استان فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به طرح‌های آب‌رسانی روستایی استان پرداخت و یادآور شد: ۶ طرح آب شیرین‌کن با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب در این استان در حال اجراست که با تکمیل آن‌ها زمینه پایداری آب فراهم می‌شود.

در این مراسم عبدالحمید حمزه‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر و روح‌الله طاهریان‌پور به عنوان قائم مقام این شرکت معرفی شدند.