تبلیغات رسمی نامزد ها برای نمایندگی مجلس در بوشهر آغاز شد
تبلیغات رسمی نامزد ها برای نمایندگی مجلس در بوشهر آغاز شد

ندای استان:همزمان با سراسر کشور ۱۰۱ نامزد تائید صلاحیت شده در استان بوشهر فعالیت های تبلیغاتی رسمی خود را برای تصاحب چهار کرسی نمایندگی این استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کردند.

به گزارش ندای استان، از این شمار نامزد ۳۴ نفر در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، ۲۳ نفر دشتستان، ۲۳ نفر دشتی و تنگستان و ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور ۲ اسفند ماه در ۷۲۰ شعبه رای‌گیری شامل ۵۰۱ شعبه ثابت و ۲۱۹ شعبه سیار در استان بوشهر برگزار  خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: واجدان شرایط رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۷۸۳هزار و ۳۳۳ نفر شامل ۴۲۰هزار مرد و ۳۶۳هزار نفر زن هستند.

مجید خورشیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این مجموع جمعیت واجد شرایط رای دادن در استان بوشهر ۳۷هزار و ۶۵۹ نفر به عنوان رای اولی شناخته می‌شوند.

وی گفت: براساس اطلاعیه شماره ۱۲وزارت کشور، ستاد کاندیداها از ساعت هشت امروز تا هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفند ماه اجازه تبلیغات انختاباتی را در قالب مواردی که قانون مشخص کرده‌است، دارند و از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه اول اسفند سکوت تبلیغاتی اجرا و در ساعت مقرر روز جمعه دوم اسفند انتخابات آغاز می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: براساس گزارش ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی قوه قضائیه در این دوره شاهد کمترین تخلف‌های انتخاباتی در استان بوشهر هستیم و موارد اندکی که یا سهو و یا تخلف بوده جمع بندی و موارد به نحوی نبوده که در جریان انتخابات و نتیجه آن تاثیر گذار بوده باشد.

خورشیدی افزود: بعضی از این تخلف‌ها مربوط به تبلیغات زودهنگام است که به داوطلبان گوشزد شد از ادامه و استمرار مواردی که به نحوی به عنوان تخلف از قانون انتخابات است خودداری کنند و تا امروز هیچ مورد تخلف انتخاباتی از سوی دست اندرکاران انتخابات گزارش نشده‌است.

وی ادامه داد: چندین مکاتبه با فرمانداران انجام و خواسته شده براساس منویات رهبرمعظم انقلاب، قانون انتخابات و اهداف دولت مبنی بر رعایت بی طرفی و سلامت انتخابات گام بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  افزود: درهر شعبه اخذ رای یک نماینده فرماندارحضور دارد و همه مجریان و ناظران به رغم داشتن هر سلیقه و رایی موظف به رعایت اصل بی طرفی در روز رای گیری هستند.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان بوشهر همگام با دیگر استان ها با حضور در پای صندوق‌های رای چهار نماینده خود را یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند کرد.