فعالیت ۸۵ درصد از واحدهای مرغداری استان
فعالیت ۸۵ درصد از واحدهای مرغداری استان

ندای استان:معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۸۵ درصد مرغداری‌های استان گفت: صنعت مرغداری استان برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، افشین قطبی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح یک واحد مرغداری در روستای پوزگاه بخش ریگ بندر گناوه اظهار داشت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت مرغداری استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه از فعال‌ترین واحدهای دامداری برخوردار است و ۲۵ درصد جوجه ریزی استان بوشهر در این شهرستان اتفاق می‌افتد.

قطبی با بیان اینکه ۸۵ درصد واحدهای مرغداری در استان بوشهر فعال هستند گفت: واحدهای مرغداری در استان بوشهر می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه با دارا بودن ۳۶ واحد مرغداری فعال، سالانه پنج میلیون و ۳۱۶ قطعه جوجه ریزی می‌کند و رتبه دوم استان بوشهر را در این زمینه دارا است.‌

قطبی افزود: سی و هفتمین واحد مرغداری گوشتی شهرستان گناوه با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی گفت: سرمایه ثابت این واحد مرغداری شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و میزان سرمایه در گردش آن دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با مشارکت بانک ملی و آورده سرمایه‌گذار ۳۶ میلیارد ریال است.

قطبی افزود: یک کارخانه کشتارگاه طیور و یک واحد جوجه‌کشی یک‌روزه در شهرستان گناوه در دست احداث است که با اتمام آن‌ها گام بزرگی در رونق این صنعت و اشتغال‌زایی برداشته می‌شود و چرخه تولید گوشت سفید تکمیل خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۷ واحد مرغداری گناوه ۳۶ واحد فعال است.