افتتاح ۴خانه هلال در شهرستان عسلویه
افتتاح ۴خانه هلال در شهرستان عسلویه

ندای استان:چهار خانه هلال جمعیت هلال احمر در شهرستان عسلویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان، به مناسبت دهه فجر، خانه هلال در شهر بیدخون و روستاهای عسکری، هاله و بندو در شهرستان عسلویه به بهره برداری رسید.

وحید شفیعی جانشین و مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، در مراسم افتتاح چهار خانه هلال در شهرستان عسلویه گفت: خانه‌های هلال از جایگاه ویژه‌ای در جمعیت هلال احمر برخوردار است، زیرا تمام برنامه‌های جمعیت هلال احمر را  می‌توان در خانه‌های هلال اجرا کرد.

وحید شفیعی افزود:  تحقق اهداف جمعیت هلال احمر از طریق برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ارتقای آگاهی‌های عمومی در خصوص اصول و معیار‌های انسان دوستانه، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه از جمله اهداف تاسیس خانه‌های هلال است.

او ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های امدادی و کارگاهی، توانمند سازی و شناسایی علاقه‌مندان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستا‌ها و محلات از مهم‌ترین فعالیت‌های خانه هلال است.

جانشین و مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خانه‌های هلال به شکل مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، بیان کرد: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده انتخاب می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم گفت: خانه‌های هلال در شهر بیدخون و روستاهای عسکری، هاله و بندو با اعتباراتی از محل شهرداری و دهیاری‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

غلامرضا حاجیانی ادامه داد: با توجه به وقت طلایی در حوادث و کمبود نیرو‌های امدادی، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی دارند، و خانه‌های هلال نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎‌کنند.

او، از شهرداری بیدخون و دهیاری روستا‌های عسکری، هاله و بندو برای حمایت و در اختیار گذاشتن مکان برای فعالیت خانه هلال تشکر کرد.