جذب ۵۰۰ نیروی بومی در خارگ
جذب ۵۰۰ نیروی بومی در خارگ

ندای استان:بخشدار خارگ از جمع‌آوری گازهای همراه نفت و جلوگیری از سوزانده شدن و همچنین درآمدزایی در این جزیره با اجرای یک طرح ملی خبر داد.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، محمود رضایی عصر دوشنبه در بازدید از پروژه NGL جزیره خارگ اظهار داشت: حضور صنایع دست بالا پتروشیمی و پالایش در جزیره خارگ باعث ارتقا و رشد حوزه صنعتی جزیره خارگ شده است.

وی افزود: در سال جاری با همت جهادی صورت گرفته توسط بخش خصوصی یکی از پروژه‌های ملی ایران اسلامی در جزیره خارگ آغاز به کار کرد، سرآغاز این پروژه باعث جذب بیش از ۵٠٠ نفر نیروی متخصص بومی استان بوشهر بود.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: اقدامات خوبی توسط بخش خصوصی در راستای به ثمر نشستن پروژه فوق که وظیفه شیرین‌سازی و تفکیک گازهای همراه مناطق خارک و بهرگان و فروش محصولات سنگین‌تر از اتان، را بر عهده دارد.

رضایی گفت: با بهره‌برداری از طرح NGL خارگ، تولید روزانه این واحد تولیدی حداکثر برابر ۳۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود.

نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ یادآور شد: اجرای این طرح ملی در بخش ویژه خارگ شکوفایی را نصیب ایران اسلامی و صنعت نفت خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری گازهای همراه و جلوگیری از سوزانده شدن و همچنین درآمدزایی برای کشور، اشتغال‌زایی، جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی اشاره کرد.