افتتاح پروژه بهداشتی و درمانی استان با حضور وزیر بهداشت
افتتاح پروژه بهداشتی و درمانی استان با حضور وزیر بهداشت

ندای استان:با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم،با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شامگاه دوشنبه  به مناسبت ایام الله دهه فجر  ۱۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سعید کشمیری در ایین افتتاح این پروژه‌ها  با اشاره به افتتاح ۳ساختمان شبکه بهداشت و درمان در دهه فجر اظهارداشت: ساختمان شبکه بهداشت شهرستان‌های برازجان، دیر و جم با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال افتتاح شد و ۴ خانه بهداشت، ۳ پایگاه اورژانس، ۲ مرکز جامع خدمات سلامت و چندین طرح بهداشتی دیگر نیز به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش عمر ساختمان‌های مراکز بهداشتی استان بوشهر گفت: در ۵ سال قبل تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بوشهر منعقد و سبب شد ساختمان‌های با عمر بالای ۲۵ سال حذف شود و با ایجاد ساختمان‌های جدید، طول عمر مراکز درمانی به ۱۰ تا ۱۲ سال برسد.

کشمیری افزود: این طرح سبب ایجاد تحولی عظیم در حوزه سلامت استان بوشهر شد و از این تجربه موفق می‌توان در دیگر استان‌های کشور نیز بهره برد.

وی با اشاره به مصوبه وزارت بهداشت در خصوص کاهش آلودگی حوزه جنوب استان خاطر نشان کرد: این مصوبه در وزارت بهداشت تنظیم شده و برای بررسی به هیئت دولت ارسال شده که امیدواریم تا پایان سال به استان ابلاغ شود و شاهد کاهش آلودگی‌های زیست محیطی باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر  تصریح کرد: مسائل و مشکلات حوزه سلامت شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اولویت بندی شده است.

کشمیری با بیان اینکه شهرستان دیر در تصادف‌های منجر به فوت در وضعیت نگران کننده‌ای قرار دارد افزود: هر ۱۰ روز یک نفر بر اثر تصادف در این شهرستان فوت می‌کند که نیاز است با اصلاح جاده‌ها و مسیر مواصلاتی جلوی این فاجعه گرفته شود.