پرداخت ۵۰ میلیارد به مردم جنوب بوشهر
پرداخت ۵۰ میلیارد به مردم جنوب بوشهر

ندای استان:وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: با اجازه رهبر معظم انقلاب مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت شد و ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سودهای ۴، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت شد.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس، محمد شریعتمداری عصر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با اشاره بر طرح اشتغال روستایی در کشور، اظهار داشت: با اجازه رهبر معظم انقلاب مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت شد و ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سودهای ۴، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص مشکل استان بوشهر برای عدم تأمین اعتبار پرداخت تسهیلات متمم برای تکمیل طرح‌های اشتغال روستایی، گفت: برای این کار هم مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص خواهد شد تا زمینه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اشتغال‌زایی فراهم شود.

وی با تأکید بر اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز عسلویه گفت: شرط ما برای این کار این است که منابع مسؤولیت‌های اجتماعی به‌صورت شفاف به مردم اعلام شود. وظیفه قانونی شرکت‌های مستقر در عسلویه اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی نسبت به محیط پیرامونی است.

شریعتمداری از پرداخت ۵۰ میلیارد تومان از طریق منابع مسؤولیت‌های اجتماعی این شرکت ها برای مردم حنوب استان خبر داد و گفت: در حالی که ۲۰ میلیارد دلار از عسلویه صادرات است، اما وضعیت معیشت مردم منطقه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه بیکاری در کنار مجموعه عظیم صنعتی جموب استان بوشهر پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: مجموعه مهم فنی و حرفه‌ای جهت آموزش برای اشتغال مردم شهرستان های عسلویه، جم، کنگان و دیر در مجموعه‌های عظیم صنعتی جنوب استان  باید هر چه زودتر در عسلویه مستقر و راه‌اندازی شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: خرید محصولات تولیدی از خود استان یک خط‌مشی برای ماست و درخواست مردم منطقه در مورد سهم عوارض آلایندگی عسلویه را در دولت پیگیری خواهم کرد.