وزیر کار:استخدام‌های خارج از فراخوان ممنوع است
وزیر کار:استخدام‌های خارج از فراخوان ممنوع است

ندای استان:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه وجود چهره خشن فقر و بیکاری پذیرفتنی نیست.

به گزارش ندای استان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح طرح‌های دهه فجر در شهرستان عسلویه بیان کرد: در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه وجود چهره خشن فقر و بیکاری پذیرفتنی نیست و تقاضای مردم عسلویه برای اشتغال به‌حق است.

او افزود: هیچ منطقی بیکاری و فقر را در کنار این تاسیسات عظیم نمی‌پذیرد.

اولویت اشتغال با بومی‌هاست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بعد از تامین حداقل‌های مورد نیاز مردم در این منطقه باید توانمندسازی آنان در دستور کار قرار گیرد و صنایع نفت و گاز به ویژه پتروشیمی جم که متعلق به وزارت تعاون است باید در راه اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در منطقه اقدام کنند.

شریعتمداری گفت: استخدام‌های خارج از فراخوان و استفاده از نیرو‌های غیربومی در فراخوان‌های استخدام را ممنوع کردیم و در این آگهی‌ها اولویت با نیرو‌های شایسته بومی خواهد بود.

انتخابات مظهر یکپارچگی ملت

او با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: یکپارچگی ملی ایران بهترین راه حل مقابله با مشکلات در برابر فشار‌های نظام استکبار است و متفرق کردن مردم یکپارچگی کشور را از بین می‌برد و این خیانت آشکار به ملت ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مظهر یکپارچگی کشور انتخابات است و می‌تواند موجب اتحاد و انسجام ملت شود.

شریعتمداری گفت: شورای نگهبان به شکایت‌ها رسیدگی کرده و هر چه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم شاهد حضور افراد از طیف‌های مختلف سیاسی هستیم.

او افزود: برگزاری انتخاباتی باشکوه، و با مشارکت حداکثری مردم رمز پیروزی ملت ایران است. مهم‌تر از برگزاری انتخابات، موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین همچنین با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هر چه راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه‌تر باشد دشمن از ضربه زدن به کشور بیشتر ناامید می‌شود.

شریعتمداری از شهید حاج قاسم سلیمانی هم یاد کرد و افزود: اخلاص در عمل مهم‌ترین ویژگی سردار سلیمانی بود.

او گفت: میزان مشارکت اقتصادی استان بوشهر از ۴۰ به ۴۴ درصد رسیده و میزان بیکاری هم از ۱۰.۵ درصد به ۹.۴ رسیده است.

پرداخت تسهیلات به روستاییان

شریعتمداری از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد زیر پوشش بیمه روستاییان و عشایر خبر داد و عنوان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور به ۱۶ هزار روستایی زیر پوشش سه میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند. ضمن اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را زیر پوشش صندوق توسعه بیمه روستاییان و عشایر قرار داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شرایط سخت مالی کشور بیش از ۲۰ هزار طرح عمرانی با بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در شهر‌های مختلف کشور در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان