ماجرای لغو برخی کنسرت‎های بوشهر/تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما
ماجرای لغو برخی کنسرت‎های بوشهر/تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما

ندای استان:کرمپور گفت: از ابتدای نیمه دوم امسال تاکنون ۱۴۲ اجرای کنسرت استان در بوشهر برگزار شده است.

به گزارش ندای استان، فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات بیان کرد: حمایت از هنرمندان تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری یکی از اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر است و این اداره کل در چارچوب قانون از اجرای برنامه‌های هنرمندان هم استانی  به صورت ویژه حمایت کرده و هیچ گونه مخالفتی با فعالیت آن‌ها نداشته است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای نیمه دوم امسال تاکنون ۱۴۲ اجرای کنسرت در بوشهر برگزار شده است، عنوان کرد: تا به امروز ۴۶ مجوز اجرای گروه‎های موسیقی در استان صادر شده که از این تعداد ۲۱ کنسرت در بخش موسیقی پاپ، پنج کنسرت موسیقی سنتی و ۱۸ کنسرت موسیقی محلی بوده است.

مخالف اجرای گروه لیان نیستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر مخالف اجرای گروه موسیقی لیان در بوشهر نیست، زیرا اگر این مخالفت صحت داشت از اداره اماکن استعلام نمی‌گرفتیم.

کرمپور گفت: در چند ماه اخیر حوادث تلخ زیادی در کشور اتفاق افتاده که این حوادث منجر به لغو و یا تاخیر در برگزاری کنسرت‎ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد کشور و استان شد که مخالفت با برگزاری کنسرت گروه لیان نیز به همین دلیل رقم خورد و اکنون روند صدور مجوز اجرا برای این گروه در تاریخی دیگر در حال طی شدن است.

او افزود: اجرای کنسرت‌های شهرام ناظری در بوشهر و گروه موسیقی حمید هیراد در کنگان و گناوه به دلیل شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و دیگر اتفاقات تلخ از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: کنسرت‏ گروه پاپ علی یاسینی در برازجان و گناوه به دلیل چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی به زمان دیگری موکول و برنامه بابک جهانبخش نیز به دلیل روز انتخابات از یکم و دوم اسفندماه به ۱۰ اسفند تغییر پیدا کرد.

کرمپور ادامه داد: اجرای گروه پاپ ماکان بند در ۲۶ و ۲۷ آبان به دلیل همزمانی با حوادث این ماه به زمان دیگر و کنسرت گروه پاپ مهدی جهانی به درخواست موسسه متولی برگزاری لغو شد.

تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما

او در بخش دیگر از سخنان خود از فعالیت سینما عالیشهر خبر داد و افزود: مجوز تبدیل مجتمع فرهنگی عالیشهر به سینما گرفته شده و با تکمیل تجهیزات لازم به زودی فیلم‌های روز سینمای در آن منطقه از شهر بوشهر به نمایش در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هشت شهر از استان برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را به دبیرخانه ششمین جشنواره پایتخت کتاب ایران فرستاده بودند که پنج شهر برازجان، گناوه، خورموج، کنگان و کاکی موفق به حضور در مرحله نهایی جشنواره شدند.

کرمپور افزود: نمایش فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ در سینما شهید آوینی بوشهر آغاز شده که ۱۳ فیلم از بخش اصلی جشنواره و ۵ فیلم در جشن سیمرغ و پروانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور، برای پنجمین سال در بوشهر در حال برگزاری است.

کرمپور بیان کرد: به مناسبت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر، ۳۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه کتب تخصصی، معرفی افراد شاخص قرآنی ادارات، تجلیل از فعالان قرآنی، شناسایی صنوف قرآنی اعم از کارگران، کارمندان و یا پزشکان قرآنی اجرا خواهد شد.

او افزود: نمایش «در دهانم حرف بزن» به کارگردانی عبدالزهرا محمودی در بخش صحنه‌ای رقابتی، «کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین» به کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی بخش صحنه‌ای غیر رقابتی، «باغبان مرگ» به کارگردانی مجتبی حیدری بخش صحنه‌ای (به علاوه فجر) و «قهرمان کیست» به کارگردانی مارال ایزدبخش در بخش خیابانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند که امیدواریم شاهد موفقیت هنرمندان استان در این رویداد باشیم.

اعضاء جدید هیات منصفه مطبوعات استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره مطبوعات استان بوشهر ۴۰۷ اثر به دبیرخانه رسیده که هم اکنون در مرحله داوری است و آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیمه دوم اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

کرمپور، با اشاره به اینکه ۲۹۵ اثر از ۷۵ کشور مختلف به نخستین جشنواره ملی آنلاین پویانمایی فرستاده شده است، عنوان کرد: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۰ اسفند با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و انجمن سینمای جوانان استان در بوشهر برگزار می‌شود.

او بیان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه آیات به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی و دینی نیز در چهار بخش کوتاه، مستند، انیمیشن و نماهنگ فروردین سال آینده در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: جشنواره تجسمی خلیج فارس و جشنواره ملی داستان نویسی رضوی از برنامه‌های شاخص امسال این اداره کل است.

کرمپور عنوان کرد: با توجه به عملکرد مثبت استان بوشهر در برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی، از سال آینده بوشهر میزبان داستان نویسان سراسر کشور در جشنواره ملی داستان نویسی رضوی خواهد بود.

او، اعضاء جدید هیات منصفه مطبوعات استان را هم معرفی کرد و گفت: رضا معتمد، مجید اجرایی، جهانشیریاراحمدی، محمدرضا احمدی فر، بهرام فرهمند صابر، علی پورداوود، حبیب قاسمی، نعمت الله عظیمی فر، عباس نامدارزاده، عباس قاسمی منش، محمدرضا بحرانی، محسن صحرانورد و جعفر جعفری با یاد کردن سوگندنامه در دستگاه قضا احکام خود را برای مدت دو سال دریافت کردند.