دستاوردهای سفر استانی رییس قوه قضاییه به بوشهر/۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات دستگاههای قضایی استان
دستاوردهای سفر استانی رییس قوه قضاییه به بوشهر/۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات دستگاههای قضایی استان

ندای استان: آیت الله رئیسى در نشست خبرى پایان سفر استانى خود به بوشهر به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت.

به گزارش ندای استان،رئیس قوه قضائیه گفت: در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات فوری مجموعه دستگاههای این قوه در استان بوشهر مصوب شدکه بخشی از این اعتبار از بودجه قضائیه و بخشی مربوط به منابع استانی است.

حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی پنجشنبه شب در پایان سفر یک روزه خود به استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران  افزود: با توجه به سفر ۲ روز گذشته هیات‌های قضایی به استان که ۹ هیات در شهرستان‌ها و هشت هیات در مرکز استان مستقر شدند مسائل و موارد موجود در استان بررسی شد.

مشکل چهار شهرستان درخصوص پزشکی

وی بیان کرد: وضعیت پرونده‌ها و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفت که نتایج این بحث‌ها در شورای عالی قضایی استان با حضور مسئولان قضایی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و استاندار تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در این نشست مواردی که از شهرستان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته بود گزارش و تصمیم گیری شد.

رئیسی بیان کرد: یک سری کارهای سریع از جمله نیازمندهای دادگستری، زندان و پزشکی قانونی وجود دارد که باید از همین هفته دراستان آغاز شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به گزارش های ارائه شده مشکل چهار شهرستان استان بوشهردرخصوص پزشکی قانونی باید ازهفته آینده آغاز شود.

رئیسی گفت: همچنین بخش های مربوطه باید نسبت به کمبود نیروی انسانی و قاضی در این استان اقدام کنند.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: بعضی از امکانات در خود استان باید تامین شود که بررسی شد و باید سریع اقدام شود برخی دیگر باید در مرکز بررسی و تصمیم گیری شود.

پرونده ۹۰۰ خودرو دپو شده

رئیسی در خصوص وضعیت زندانها در استان بوشهر گفت: برای بررسی این مساله کارگروه‌هایی برای  پی گیریهای لازم تشکیل شد.

وی در خصوص برخی پرونده های خاص استان بوشهر تاکید کرد: از جمله این پرونده ها، پرونده ۹۰۰ خودرو دپو شده  است که در بنادر استان بیش از ۲ سال است که وجود دارند و قرار شد که تا آخر سال جاری مورد بررسی و وضعیت این خودروها روشن شود.

وی در خصوص اراضی گفت: زمین‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد که براساس گزارش‌هایی که ارائه شد  بعضی زمین خواری‌ها صورت می‌گیرد و برخی بی توجهی به قوانین و مقررات در تغییر کاربریها انجام می شود.

رئیسی تاکید کرد: تغییر کاربری نیاز به مصوبه دارد و باید قانونی انجام شود و برخی کارهای خودسرانه ای که انجام می شود و برخی از زمین خواریها باید پی گیری شود.

وی گفت: برهمین اساس قرار شد جلسه ای با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور همه دست اندرکاران حفظ حقوق بیت المال تشکیل و نسبت به وضعیت این اراضی و حفظ این منابع ملی تصمیم گیری شود.

سوخت شناورهای صیادی در استان بوشهر

رئیسی نسبت به تعیین تکلیف و اجرای مصوبه مربوط به سوخت شناورهای صیادی در استان بوشهر تاکید کرد وبیان کرد: استانداری باید این مساله را پی گیری کند هرچند قبل از سفر در سخنانی که با معاون اول دولت داشتم گفتند که مساله سوخت مطرح شده و اجرای این  مصوبه و حل مشکل مساله سوخت شناورهای صیادی و برطرف کردن این نگرانی صیادان که نیروهای پرتلاشی هستند ضروری است.

وی همچنین بر ضرورت حل مساله بیمه صیادان و مساله آب اسکله ها نیز تاکید کرد و گفت: این دو مساله از طرف استانداری پی گیری می شود.

رئیسی درخصوص صید ترال گفت: صید ترال موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که نباید آبزیان لطمه ببینند و خطراتی برای دریا و آبزیان پیش بیاید.

ایرنا نوشت،وی یادآور شد: یک سری مسائلی در خصوص عسلویه مطرح شد که سازمان بازرسی کل کشور مامور شد کار را دنبال و گزارش دهد.

رئیسی یادآور شد: امشب ۱۷ هیات گزارشهای خود را ارائه دادند و در هر مرورد تصمیماتی به صورت منطقه ای گرفته شد و نکاتی قرار شد به تهران منتقل و در شورای عالی دنبال شود  بعضی نکات را نمی شود در استان تصمیم گرفت و مربوط به شورای عالی است که کار را دنبال کنیم.

وی گفت: امیدواریم مجموعه انچه بررسی شد بتواند گامی باشد در جهت رفع مشکلات مردم عزیز و پرشور و شعور استان بوشهر که به درستی این استان به نام  دارالحماسه معروف است چرا که مردمی حماسه آفرین دارد و نشان دادند که زمان شناس ، دشمن شناسی و به موقع عکس العمل نشان مید هند.

وی گفت: نتیجه این زمان شناسی باعث شده که چهار بار جلو تجاوز انگلیسی ها را بگیرند و همچنین ذلت و خواری آمریکایی ها را بدنبال داشته باشد و این روحیه مقاومت ایستادگی و سخت کوشی بتوانند در مسیر انقلاب و حفظ ارزشها گامهای بلندی را بردارند.