از بازداشتی‌های شهرداری بوشهر تا کارگروه ملّی آلایندگی عسلویه
از بازداشتی‌های شهرداری بوشهر تا کارگروه ملّی آلایندگی عسلویه

ندای استان:عبدالکریم گراوند افزود: در این طرح هم آلایندگی و هم نیازهای درمانی منطقه عسلویه دیده شده است که امیدوارم هر چه زودتر در دولت نیز تصویب شده و به مرحله عملیاتی برسد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند ظهر امروز، یکشنبه ۱۳ بهمن ماه در نشست با خبرنگاران گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی مشکل آب تنگک ها و محلات جنوبی بوشهر حل شده است، همچنین فاضلاب بافت قدیم بوشهر که با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ کیلومتر نوسازی در شبکه های روستایی انجام شده که برای نمونه در شهر دالکی ۶۵ درصد هدر رفت آب داشته ایم و این مشکل حل شده است. برای مشکل آب بوشهر نیز از ۵ استان معین کمک گرفته شده و در ارتباط با بوشهر خوشبختانه با کمک صورت گرفته بخش زیادی از شبکه ها و خطوط اصلاح شد.

این مسئول با اشاره به حل مشکل آب جنوب شهر بوشهر اظهار کرد: با افتخار می گویم که امروز سوال مردم آب نیست و مشکل آب تا حد زیادی برطرف شده است. به صورت هفتگی گزارش پیشرفت و وضعیت آبشیرین کن ها از طریق معاونت عمرانی به وزارت نیرو و بنده -استاندار- ارائه می شود.

به گزارش ایسنا، مقام عالی دولت در استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه سدها و نوار ساحلی پیشرفت چشمگیری داشته ایم، گفت: در شهرک رودشور مشکل تامین برق وجود دارد که لازم است وزارت نیرو در این زمینه کمک کند، این پروژه مربوط به بخش خصوصی است اما تلاش داریم که تا سال ۹۹ به بهره برداری برسد. پیشرفت پروژه شهرک رودشور خیلی خوب بوده و به صورت جدی در حال کار است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری برنامه هایی داریم تا بتوانیم از ظرفیت دریا بیشتر استفاده کنیم. ظرفیت های استان بوشهر در حوزه دریا در حدی بالا است که نگران چیزی نیستیم.

وی عنوان کرد: پروژه های سدسازی استان بوشهر از جمله خائیز، دالکی و باغان در حال کار هستند و مشکل خاصی وجود ندارد و تلاش ما این است که تا پایان این دولت سد دالکی نیز به مرحله آبگیری برسد.

گراوند تاکید کرد: در پروژه فاضلاب بافت قدیم مشکلات عمده این قسمت حل شده است که پروژه بسیار سنگینی بوده و ایستگاه ها کامل شده و خوشبختانه با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد تومان این پروژه به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با خالص بودجه من تلاش زیادی کردم، اما این موضوع فرآیند پیچیده ای دارد. در سفر آقای نوبخت دستور ۴۰ میلیارد تومان برای فاضلاب و تخصیص ۱۰۰ درصدی راه آهن گرفته شده است. تلاش ما این است که از وزارتخانه های مختلف و محل های دیگر نقایص بودجه را برطرف کنیم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در مورد کارگروه ملی آلایندگی عسلویه خوشبختانه جلسات مقدماتی تشکیل شده و کارشناسی ها هم صورت گرفته و یک بار هم به هیات دولت رفته و یکشنبه گذشته باز هم در کارگروه زیربنایی طرح آماده شده تصویب و تایید شد و در انتظار تصویب دولت است.

عبدالکریم گراوند افزود: در این طرح هم آلایندگی و هم نیازهای درمانی منطقه عسلویه دیده شده است که امیدوارم هر چه زودتر در دولت نیز تصویب شده و به مرحله عملیاتی برسد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر در پاسخ به وضعیت بازداشتی های شهرداری بوشهر گفت: با توجه به اینکه پرونده قضایی است آن را به دستگاه های قضایی سپرده و به جد پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم هر کسی خطایی انجام داده است به مجازات آن برسد.

وی تاکید کرد: در چنین مواردی نباید قضاوت کرد و باید صبور بود. امید داریم این پرونده هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

گراوند در خصوص مسائل مربوط به استیضاح شهردار آبپخش و اختلافات میان شهرداری و شورای این شهر گفت: متاسفانه اختلافاتی بین شهرداری و شورای شهر آبپخش وجود دارد و دیدیم که اتفاقاتی نیز رخ داد. قانونگذار موارد مربوط به استیضاح و سوال از شهردار را تعریف کرده است و شورا نیز باید همین مسیر را طی کند که در غیر این صورت با مشکل روبرو خواهد شد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: ما شورا را یک نهاد مدنی می دانیم و ضرورت دارد که سیکل قانونی رعایت نشود و حرمت میان شهرداری و شورا از بین نرود.

وی در خصوص تصمیم به انحلال شورای شهر آبپخش اظهار کرد: تصمیماتی در مورد انحلال شورای آبپخش گرفته شده و در حال طی کردن مراحل قانونی است و اگر این روند ادامه پیدا کند تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. با توجه به اهمیت مجموعه شوراها باید سعی در کاهش اختلافات و تنش ها باشد.