صیادان چشم انتظار سهمیه بنزین هستند/وعده ای که  عملی نشده است
صیادان چشم انتظار سهمیه بنزین هستند/وعده ای که  عملی نشده است

ندای استان:از مسئولان در سطح ملی و استانی تقاضا می‌‌شود که مشکل صیادان مظلوم که واقعا قابل احترام هستند حل کنید و در عین حال حریم حرمت و احترام آنان حفظ شود.

به گزارش ندای استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی بر اساس مکتب فاطمی را احترام اجتماعی به حقوق دیگران دانست و اظهار داشت: باید حریم مومن در همه عرصه‌ها مورد احترام قرار بگیرد و در مناسبات و ارتباطات اجتماعی باید احترام به حرمت مسلمانان مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل افزود: امید می‌رود همه پاسدار خون شهداء و تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.

امام جمعه بوشهر ویژگی‌های انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اسلام‌خواهی یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که بر اساس آن باید اسلام ناب‌محمدی(ص) که جوهره انقلاب است در جامعه محقق شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، عدالت محوری را از دیگر خصوصیات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید بر اساس قوانین اسلامی در همه امور عدالت حاکم باشد و وظیفه مسئولان بر اساس تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری باید در همه عرصه‌های جامعه عدالت محقق شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به پیشرفت‌زایی به عنوان ویژگی دیگری انقلاب اسلامی افزود: باید در همه عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، علم و فناوری و اجتماعی پیشرفت و رشد در جامعه دیده شود.

وی استقلال‌طلبی را ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید جامعه اسلامی مستقل باشد این‌طور نباشید که سفیر انگلیس و آمریکا مانند رژیم‌های قبل برای ما تعیین تکلیف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ملت ایران در همه عرصه‌ها خودشان تعیین تکلیف می‌کنند تصریح کرد: سابق در رژیم پهلوی سفیر آمریکا و قبل‌تر سفیر انگلیس همه کاره در ایران بود اما اکنون سفیر آمریکا بیرون رانده شده و سفیر انگلیس هم اگر کوچکترین خطا کند با آن برخورد می‌شود.

امام جمعه بوشهر افزود: کاری انقلاب اسلامی به روز ابرقدرت‌ها آورده که جامعه اسلامی ایران در جهان اقتدار خود را به‌دست آورده است به‌گونه‌ای که اگر سردار سلیمانی ما را در عراق ترور می‌کنند، در عوض سپاه مقتدر، پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد که نشان از استقلال و اقتدار ایران دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم ایران در همه عرصه‌ها تصمیم‌‌گیری می‌کنند افزود: مقاومت و استکبارستیزی از دیگر ویژگی انقلاب اسلامی است، جامعه اسلامی باید در همه عرصه‌ها مقاوم باشد و با تهدیدات آمریکا و دشمنان نلرزد که اکنون همه جهان مشاهده می‌کنند.

صفایی بوشهری با تاکید بر مقاومت در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، علم و فناوری، نظامی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها گفت: عنصر مقاومت و استکبارستیزی موجب شده که ایران اسلامی در اوج قدرت به‌سر ببرد.

وی با بیان اینکه ارکان انقلاب اسلامی همانند آزادی‌آفرینی، پیشرفت‌زایی، مقاومت و استکبارستیزی در قالب ولایت‌مداری باید جاری باشد افزود: به همین سبب شما می‌بینید که ۴۱ سال است آمریکا،  کشورهای اروپایی و مرتجع منطقه می‌خواهند که ما نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، طرح آمریکایی – صهیونیستی  معامله قرن را محکوم به شکست دانست و بیان کرد: طرح معامله قرن که توسط رئیس جمهور آمریکا طرح شده مانند طرح‌های دیگرشان به شکست خواهد انجامید و کشورهایی که ادعای اسلامیت و عربیت می‌کنند در صف دشمنان فلسطین و غزه و یا در کنار آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه خاورمیانه در آستانه یک مقاومت بزرگ است تاکید کرد: این کشورهاباید بدانند که خاورمیانه در آستانه  تشکیل یک مقاومت بزرگ است که در پی آن هم آمریکا و هم اسرائیل و رژیم اشغالگر قدس شکست خواهند خورد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به مشکلات صیادان بوشهری قایق‌دار تصریح کرد: بسیاری از  مردم ساحل نشین در کرانه خلیج فارس شغل صیادی دارند و با وجود اینکه اعلام شده بود طی ۱۰ تا ۲۰ روز این مشکل  سهمیه بنزین آنان حل خواهد شد هنوز خبری از این وعده‌ها نیست.

صفایی بوشهری، با تاکید بر این نکته که مسئولان بر اساس وعده خود مشکل بنزین قایق‌های صیادی برطرف کنند گفت: این صیادان به سهمیه بنزین برای قایق صیادی خود نیاز دارند تا به کار بپردازند.

وی افزود:از مسئولان در سطح ملی و استانی تقاضا  می‌‌شود که مشکل صیادان مظلوم که واقعا قابل احترام هستند حل کنید و در عین حال حریم حرمت و احترام آنان حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر پیشگیری از بروز مشکلات جامعه را نیاز به‌کار کارشناسی دانست و افزود: مسئول مملکت باید طوری برنامه‌ریزی کنند که  با کار کارشناسی در هنگام اجرای طرح و برنامه  از بروز مشکلات پیش‌رو در آینده پیشگیری شود.