توصیه به بانوان ومغازه داران/ هشدار به سارقان
توصیه به بانوان ومغازه داران/ هشدار به سارقان

ندای استان:سهرابی به سارقان هشدار داد: که شاید یک و یا دو بار موفق به سرقت شوند، اما بالاخره در دام پلیس می‌افتند و سوابقی که از آن‌ها در نیروی انتظامی به ثبت می‌رسد در آینده‌شان تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش ندای استان،رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: یک از اولویت‌های امسال نیروی انتظامی، بحث مقابله جدی و هدفمند با سرقت بود که بر این اساس، حدود ۴۷ درصد وقوع سرقت در استان کاهش یافته است.

سرهنگ جوشن سهرابی افزود: سرقت‌های خشن مثل سرقت‌های مسلحانه در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۵ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی سرقت به عُنف نسبت به پارسال، ادامه داد: در این مدت، ۱۰۷ باند مجرمانه متلاشی شد و متهمان در اختیار مراجع قانونی قرار گرفتند. همچنین ۱۴۰ نفر از خریداران اموال سرقتی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: از نیمه دوم دی تا کنون پنج باند سرقت اماکن خصوصی، مغازه‌ها و قطعات داخل خودرو و … دستگیر شدند و همچنین بیش از ۹۵ مورد سرقت که در یک ماه گذشته وجود داشته، کشف شده و سارقان به ارتکاب این جرایم اعتراف کردند.

سهرابی با اشاره به اینکه سرقت طلا از منازل بیشتر در روز‌های آخر هفته رخ می‌دهد، از مردم خواست طلا‌های خود را به صندوق امانات بانک‌ها انتقال بدهند یا وقتی خانه نیستند نزد فردی قابل اعتماد از اعضای خانواده قرار دهند.

او گفت: به طور قطع می‌توانیم با کمک مردم این سرقت‌ها را کاهش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر همچنین درباره سرقت از مغازه‌ها نیز به این نکته اشاره کرد که مغازه‌داران باید روی حفاظت‌های فیزیکی بیشتر کار کنند تا سارق نتواند به راحتی در عرض چند دقیقه سرقت خود را انجام دهد.

سهرابی با اشاره به اینکه برخی افراد شب‌ها خودرو‌های خود را در خیابان‌ها رها می‌کنند، افزود: تنها اکتفا کردن به اقدامات نیروی انتظامی کافی نیست و باید خود مردم هم اقدامات لازم را انجام دهند.

او همچنین به بانوان توصیه کرد وقتی می‌خواهند در شهر تردد کنند، از آشکار شدن طلاهایشان خودداری کنند و اگر هم قصد جابه‌جایی با وسیله نقلیه عمومی دارند، سعی کنند از خودرو‌های مسافربر شخصی استفاده نکنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به سرقت گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: از مردم می‌خواهم از رها کردن گوشی خود در اماکن تجاری، ورزشی و تفریحی بپرهیزند.

سهرابی به سارقان هم هشدار داد: که شاید یک و یا دو بار موفق به سرقت شوند، اما بالاخره در دام پلیس می‌افتند و سوابقی که از آن‌ها در نیروی انتظامی به ثبت می‌رسد در آینده‌شان تاثیر منفی می‌گذارد.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان