۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه دهه‌فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می شود
۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه دهه‌فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می شود

ندای استان:ستوده گفت:در دهه فجر امسال نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاحی و ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ندای استان،مهرداد ستوده پیش‌ازظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دیر، اظهار داشت:  تمرکز حوزه عمرانی استانداری بر روی پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام که در سطح استان رها شده و مردم از آنها ناامید شده‌اند، گذاشته شد.

 معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه استان در سال گذشته، بیان کرد: امسال در هفته دولت ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید و در دهه‌فجر نیز نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاحی و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه تلاش ما کلنگ‌زنی پروژه‌هایی بوده است که عملیاتی شوند و گفت: مجتمع آب دمیگز در شهرستان دیر، پل خور گناوه، مجتمع فرهنگی ریز، پارک لیان بوشهر، دانشکده دندانپزشکی بوشهر، موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، فاضلاب بافت تاریخی بوشهر، محور لاور – دشت‌پلنگ در شهرستان دشتی، جاده بنود به ساحل در عسلویه، شبکه بهداشت و درمان جم و دیر تعدادی از پروژه‌های افتتاحی دهه‌فجر امسال در استان بوشهر است.

ستوده با بیان اینکه در دوسال گذشته از عمر دولت دوازدهم پنج سد را به سرانجام رساندیم، گفت: سدهای قیزقلعه، سنا و تنگ‌ارم به بهره‌برداری رسیده و سدهای اخند عسلویه و ارغون کلمه دشتستان نیز در دهه‌فجر امسال آماده آبگیری است.

وی از افتتاح بیمارستان بالای ۱۰۰ تختخوابی هسته‌ای بوشهر در هفته دولت سال آینده خبر داد و یادآور شد:  نوسازی ۶۰۰ کیلومتر شبکه آب‌رسانی در حوزه روستایی و ۱۳۰ کیلومتر در حوزه شهری استان  و ۲۴ ساعته کردن آب در محله‌های بوشهر  نیز انجام گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: تا قبل از دولت دوازدهم ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب با نمک‌زدایی در استان تولید می‌شد و تا پایان این دولت ۱۵۰ هزار مترمکعب آب شرب استان از محل شیرین‌سازی آب دریا تأمین می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا امروز ۵۰۲ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان پرداخت شده است، ابراز کرد: هزینه‌کرد بیت‌المال به‌ویژه در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نفع هر کاندیدایی ممنوع است و تیم‌های نظارتی حتما برخورد می‌کنند؛ سیستم عمرانی استان علی‌الخصوص شهرداری و دهیاری‌ها از بازی‌های سیاسی حتما باید فاصله بگیرند.

ستوده تأکید کرد: هیچ پروژه‌ای در شهرستان دیر بدون اخذ مجوز سازمان حفاظت محیط زیست انجام نشده و نخواهد شد و امکان ندارد ما در استان اجازه دهیم پروژه‌ای علی‌الخصوص در بحث انرژی انجام شود، مگر اینکه آیتم‌های زیست‌محیطی را پاس کند.

وی با اشاره به مبلمان شهری ضعیف شهرستان دیر، گفت: در سال جاری و سال آتی اعتبار ویژه‌ای به برای ساماندهی وضعیت شهرها به شهرداری‌های این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: در زمینه صنعت توریسم ۲۰۲۲  روستاهای دیر موفق‌ترین بوده‌اند و جوانان خلاق و توانمندی در این شهرستان وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی درباره جاده ساحلی دیر به بوشهر عنوان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است، اما پیمانکار مطالبات زیادی دارد که نگاه ما  و استاندار بر این است بلکه مطالبات پیمانکار با بانک تهاتر کنیم تا یاد شده اعتبار در اتمام پروژه استفاده شود.

ستوده با اعلام اینکه زمینه صنعت توریسم ایجاد لاین گردشگری در استان است، بیان کرد: اکنون ۴۸ اقامتگاه بوم‌گردی ثبت شده در استان داریم و در کنار آن باید هتل‌های پنج ستاده و ساحل و گشت و بازی‌های دریایی راه‌اندازی کنیم که همگی نیازمند تکمیل مسیرهای ساحلی است.

وی با تأکید بر اینکه ما در استان بوشهر راهی جز تقویت و حرکت در راستای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیانی و صنعت توریسم نداریم، یادآور شد: استان بوشهر بیش از سه دهه میزبان صنایع نفت و گاز، بیش از هفت دهه بیشترین صادرات نفت از خارگ و بیش از چهار دهه صنعت هسته‌ای که افتخار و نگینی در استان ما است را دارد، اما در بحث اشتغال هیچ وقت نرخ بیکاری ما کمتر از دو رقم نشده است و نشان می‌دهد این‌ها امتحان خود را پس داده‌اند.