ندای استان: شهردار بوشهر از افتتاح پارک ساحلی و گردشگری لیان بوشهر خبر داد و گفت:پارک ساحلی و گردشگری لیان با جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی به‌عنوان بزرگترین و زیباترین پارک کنار خلیج فارس در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش ندای استان،سیدنورالدین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، یکی از  برنامه‌های مهم شهرداری بوشهر را توسعه زیرساخت‌های گردشگری دانست و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های گردشگری بوشهر ساحل زیبای خلیج فارس است که در این راستا زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی گردشگران از سواحل خلیج فارس شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، رفاهی و خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌های پارک ساحلی و گردشگری مورد توجه قرار دارد گفت: در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های توریستی بوشهر، پارک گردشگری ساحلی و دریایی لیان به شهرداری واگذار و در این زمینه طرح‌های مهمی در استفاده گردشگران از موهبت خلیج فارس اجرا شده است.

شهردار بوشهر مساحت پارک ساحلی لیان بوشهر برای اجرای پروژه‌های گردشگری در فاز نخست را ۲٫۲ هکتار دانست و گفت: در این پارک با جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی و به‌عنوان بزرگترین و زیباترین پارک کنار خلیج فارس ضمن توسعه فضای سبز و تفریحی زیرساخت‌های لازم برای رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده است.

امیری، بوشهر را در مسیر توسعه و پیشرفت دانست و تصریح کرد:  برای اجرای طرح‌های زیرساختی در پارک ساحلی و گردشگری لیان بوشهر ۸۱ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی اجرای این طرح را با نگاه به ایجاد توسعه متوازن و توانمندسازی محلات کمتر برخوردار، توسعه زیر ساخت‌های گردشگری، گسترش فضای سبز و ایجاد فضاهای تفریحی دانست و تصریح کرد:فاز نخست پارک گردشگری لیان کنار آبهای نیلگون خلیج فارس در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.