حمایت کمیته امداد بوشهر از ۲۰۰۰ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه
حمایت کمیته امداد بوشهر از ۲۰۰۰ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۲ هزار ۶۸۴ نفر کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست بررسی وضعیت کودکان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال افزون بر ۱۶.۶ میلیارد ریال بسته‌های غذایی بین کودکان مبتلا به سوءتغذیه در استان بوشهر توزیع‌شده است.

وی تصریح کرد: کودکان زیر پنج سال که از نظر شاخص‌های رشد در وضعیت مناسبی نیستند توسط مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

لطفی با بیان اینکه حمایت نیکوکاران مطمئناً در پیشبرد سریع‌تر این اقدامات نقش دارد افزود: برای مقابله با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت طرح‌های مهمی اجرایی شده است.

وی از توزیع بسته‌های غذایی به ارزش ۱۶ میلیارد ریال بین کودکان مبتلا به سوءتغذیه استان بوشهر خبر داد و گفت: فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند.

لطفی سرانه هر سبد غذایی ارائه‌شده به کودکان یادشده را در ماه یک‌میلیون ریال دانست و تصریح کرد: هر سبد شامل اقلامی ازجمله حبوبات، لبنیات و تخم‌مرغ، برنج، ماکارونی و روغن است که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به گروه‌های هدف تحویل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: هر کودک طی یک یا ۲ دوره شش‌ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد در همین راستا کمیته امداد برای یاری‌رساندن به جامعه هدف خود و کودکان دچار سوءتغذیه برنامه‌های خوبی اجرا می‌کند.