فرماندار:مهاجرپذیری کنگان از نرم جهانی بالاتر است
فرماندار:مهاجرپذیری کنگان از نرم جهانی بالاتر است

ندای استان:فرماندار کنگان گفت: مهاجرت‌پذیری کنگان حتی از نرم جهانی هم بالاتر است.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس، سیدعلی پاک‌نژاد بعدازظهر امروز در نشست با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، اظهار داشت: تمام نگاه جامعه در زمینه آسیب‌های اجتماعی به سمت بهزیستی است در حالی که فقط این‌ سازمان متولی این مسائل نیست و باید مردم و فعالان اجتماعی در این زمینه توجیه شوند.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه اکثر جمعیت این شهرستان قشر کارگر هستند، عنوان کرد: کنگان، شهرستانی صنعتی است و آسیب‌های اجتماعی آن نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بیشتر است.

وی با اعلام اینکه مهاجرت‌پذیری کنگان حتی از نرم جهانی هم بالاتر است، گفت: برای نمونه در ایام سال تحصیلی مهرماه فقط بیش از هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان افزوده می‌شود که مشکلات خاص خودش را دارد و مسؤولیت بهزیستی و ما مسؤولان را بیشتر می‌کند.

پاک‌نژاد عمده مشکل بهزیستی شهرستان را کمبود نیروی انسانی توانمند و وسایل نقلیه دانست و بیان داشت: اگر بتوانیم جلسات استانی را به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار کنیم نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنیم بلکه مدیران نیز می‌توانند در اداره خود حضور بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر وزارت نفت به مسؤولیت‌های اجتماعی خود، گفت: در حوزه آموزش کارهایی صورت گرفته و در کارگاه‌های مشاوره‌ای از ظرفیت اساتید کشوری و بهزیستی شهرستان استفاده خواهد شد.

فرماندار شهرستان کنگان آموزشگاه‌های بهزیستی در جنوب استان کم است، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد کمبود نیروی کاردمان است که بهزیستی استان باید چاره‌ای برای این مشکل بیاندیشد.