حضور پنج شهر استان در مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران
حضور پنج شهر استان در مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران

ندای استان:پنج شهر از استان بوشهر در مرحله نیمه نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران حضور دارند.

به گزارش ندای استان از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اعلام این خبر افزود: فراخوان ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران تیرماه سال جاری از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد که در مجموع ۱۶۳ شهر طرح و برنامه های خود را در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند.

فاطمه کرمپور افزود: از استان بوشهر نیز ۸ شهر برازجان، خورموج، گناوه، کاکی، جم، کنگان، دیلم و بندر امام حسن با ارائه برنامه های مختلف در زمینه ترویج کتابخوانی در این طرح شرکت کردند.

وی اظهار کرد: از این شمار شهرهای شرکت کننده از استان ۵ شهر کنگان، برازجان، گناوه، خورموج و کاکی موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی این دوره شدند.

کرمپور بیان کرد: براساس اعلام دبیرخانه این طرح کیفیت آثار ارسالی در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بود به‌گونه‌ای که در دوره های قبل داوران ۲۰ شهر را  به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب می‌کردند اما در این دوره ۳۸ شهر را از سراسر کشور برای این مرحله انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: آیین انتخاب ششمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر خلاق در زمینه کتاب‌خوانی روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران با حضور اصحاب قلم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پنج دوره قبل پایتخت کتاب ایران به ترتیب شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان و یزد این عنوان را کسب کرده بودند.