کشف ۷۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان
کشف ۷۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان

ندای استان:فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف کالای قاچاق به ارزش ۷۹ میلیارد ریال توسط مرزداران استان خبر داد و گفت: در این راستا ۵ قاچاقچی دستگیر و یک فروند شناور توقیف شد.

به گزارش ندای استان،سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در کنگان، مبارزه قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را در اولویت برنامه‌های مرزبانی و دریابانی  دانست و  اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و زمینه‌سازی رونق تولید، مبارزه با قاچاق کالا مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا هیچ اغماضی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نظارت و کنترل مداوم و مستمر بر نوار ساحلی، با هرگونه جرایم و تخلفات برخورد می‌شود گفت: مرزبانان مستقر در پست و کنترل کنگان در راستای حراست و حفاظت از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت پایدار در دریا، با نظارت و کنترل مداوم و مستمر بر نوار ساحلی، با هرگونه جرایم و تخلفات به جد مقابله و برخورد خواهند کرد.

رضایی‌نژاد از کشف کالای قاچاق در آبهای کنگان خبر داد و تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مأموران با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق مورد رصد قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق از این شناور افزود: در این راستا مرزبانان با ناکام گذاشتن اخلالگران اقتصادی در مرزهای استان موفق شدند، ۱۵۸ دستگاه ماشین لباسشویی، ۳۶ دستگاه یخچال، ۶۰۰ حلقه لاستیک خودرو، ۴ دستگاه آبسردکن، ۱۷ دستگاه دوچرخه و تعداد ۳۹ هزار و ۴۸۰ عدد لوازم و پوشاک ورزشی شامل دستکش، عصای کوهنوردی، قمقمه آب را کشف کنند.

وی با اشاره به دستگیری ۵ قاچاقچی و توقیف یک فروند شناور در این عملیات تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق را ۷۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که پس از انجام اقدامات قانونی، تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

رضایی‌نژاد افزود: تعامل خوب مرزنشینان استان بوشهر با نیرو‌های مرزبانی این استان برای تأمین نظم و امنیت و مبارزه با پدیده قاچاق  قابل قدردانی و ستایش است.