امضاءتفاهم‌نامه زیرساخت فنی میان صداوسیما و استانداری بوشهر
امضاءتفاهم‌نامه زیرساخت فنی میان صداوسیما و استانداری بوشهر

ندای استان:تفاهم نامه همکاری ۲۲۰ میلیارد ریالی بین معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی و استانداری بوشهر به امضا رسید.

به گزارش ندای استان،تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی و استانداری بوشهر امروز به امضای معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و استاندار بوشهر رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، در مدت سه سال پوشش دیجیتال استان با تامین فرستنده‌های متوسط و کم قدرت، سیگنال رسانی حوزه ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای شبکه استانی، تامین سرور‌های مجازی سازی خدمات سازمانی و یک واحد سیار ۶ دوربینه HD و بازسازی زیرساخت‌های ساختمان و تاسیسات ایستگاه پرقدرت رادیویی محقق می‌شود.

استاندار بوشهر در مراسم امضای این تفاهم نامه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: بر اساس این تفاهم نامه که ۵۰ درصد تعهد را صداوسیما و ۵۰ درصد را استانداری بوشهر محقق می‌کنند، زیرساخت‌های فنی صداوسیما در استان توسعه می‌یابد و ضمن پوشش صددرصدی صدا و تصویر، یک شبکه سیار در اختیار صدا وسیمای مرکز بوشهر قرار می‌گیرد.

عبدالکریم گراوند با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چشمگیر استان بوشهر، نقش تاثیرگذاردر اقتصاد ملی و مرز مشترک با خلیج فارس افزود: با تامین زیرساخت‌های رسانه ملی تاثیر رسانه‌ای صدا وسیمای مرکز بوشهر در بعد فرامرزی و در حوزه خلیج فارس دوچندان می‌شود.

معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما هم موقعیت استان بوشهر را در همجواری با خلیج فارس و کشور‌های حاشیه جنوبی این آبراه مهم قابل توجه ارزیابی کرد و گفت استان بوشهر از نظر اقتصادی و فرهنگی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است و برای ارتقای وضعیت موجود باید زیرساخت‌های رسانه‌ای تقویت شود.

رضا علیدادی افزود: تفاهم نامه مشترک رسانه ملی و استانداری بوشهر در مدت سه سال اجرا می‌شود و بر اساس آن در این مدت پوشش تلویزیونی رسانه در دو بسته دیجیتال در استان صددرصد می‌شود و با تامین یک واحد سیار تلویزیونی رویداد‌های مهم استان در شرایط خاص به سرعت و دقت بیشتر منعکس می‌شود.

او با اشاره به این که حلقه‌ها و زنجیره‌های زیرساختی سازمان گسترده و پیچیده است، ادامه داد: صدا وسیمای مرکز بوشهر از نظر زیرساختی وضعیت خوبی دارد و از تیم رسانه‌ای فنی، حرفه ای، جوان و با استعداد برخوردار است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما در خصوص تامین زیرساخت‌های کلان رسانه ملی هم گفت: طبق برنامه مدون پنج ساله این زیرساخت‌ها با وجود کمبود‌های مالی در حال توسعه است و بخشی از آن‌ها در آینده نزدیک بهره برداری می‌شود.